OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det finns goda möjligheter att få en anställning hos Cargotec på sikt. Detta ger både dig och Cargotec en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Cargotec är en ledande leverantör av lasthanteringslösningar med målet att bli världsledande inom hållbara lasthanteringsflöden. Cargotecs affärsområden Kalmar, Hiab och MacGregor erbjuder produkter och tjänster som gör den globala handeln snabbare, smartare och mer hållbar.
Tjänsten är placerad i Malmö med stor flexibilitet till att arbeta hemifrån. I rollen kommer du tillhöra ett om fyra personer som alla är placerade på olika orter i Sverige.
Arbetsuppgifter:
I rollen som rekryteringsspecialist hos Cargotec ansvarar du för rekryteringen inom Cargotecs alla affärsområden i Sverige. Du ansvarar för att forma och sätta upp rekryteringsprocessen i Sverige och arbetar med Cargotecs rekryteringar där du antingen driver processerna från start till slut eller stöttar cheferna i delar av processen. Du lägger stor vikt vid search via LinkedIn. Som rekryteringsspecialist har du därav en stor möjlighet att forma din arbetsroll.
Du erbjuds även möjligheten att utveckla frågor kring employer branding och då du tillhör ett HR-team som arbetar brett med olika HR-uppgifter får du också en bred insyn i generellt HR-arbete. I rollen förväntas du bidra med ditt perspektiv på rekrytering och komma med nya idéer och tillvägagångssätt. Då detta är en helt ny roll har du stora möjligheter att påverka både utformningen av rollen samt arbetssätt och processer kring rekrytering och employer branding.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Kandidatexamen inom PA/HR eller annat likvärdigt område
• Några års erfarenhet av arbete med rekrytering
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande med erfarenhet av rekrytering inom teknik och industri
För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och nyfiken person som vågar fråga och utmana. Vi ser att du är en engagerad och driven medarbetare som tar egna initiativ och kommer med nya idéer på förbättringar för att driva utvecklingen kring rekryteringsprocessen hos Cargotec. Kortfattat är du en driven, social och kommunikativ person som är trygg i nya miljöer och har lätt för att skapa kontakt med nya människor internt och externt.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö eller annan ort där Cargotec har kontor
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund