OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
KGH Customs Services, together with Maersk, is the leading customs services provider in Europe. Our expertise and wide range of customs and trade services help our customers to predictive and fast flows of goods. In 2020 we joined forces with Maersk and we are closely working together to establishing a joint digital operating model.
Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. We are passionate about our important task, proud of our long history and curios about the future.
Are you ready to grow your career within KGH Customs Services?
Ansvarsområden
Vi söker nu en rekryteringspecialist med huvudfokus på rekrytering och kompetensutveckling. Som rekryteringsspecialist kommer du att driva hela rekryteringsprocessen från kravprofil och annonsering till urval, intervjuer och kandidatpresentationer. Du utgår från vårt kontor i Göteborg eller Strömstad och kommer att resa en del till våra övriga kontor i Sverige.
I rollens arbetsuppgifter ligger även hantering av viss personaladministration samt uppföljning och rapportering av statistik och nyckeltal inom HR. Vid behov kommer du även vara delaktig i våra integrationsprojekt inom HR. Du kommer att rapportera till HR Director för Business Area Nordic.
• Framtagning av kravprofil i nära samarbete med chefer
• Annonsering
• Screening av CV och personliga brev
• Intervjuer
• Personlighetsbedömning och referenstagning av kandidater
• Stötta integrationsprojekt
• Stötta vid onboarding och den kontinuerliga kompetensplaner
• Uppföljning och rapportering av statistik och nyckeltal
• Förbättra arbetssätt för att utveckla och förenkla processen
Kvalifikationer
• Akademisk examen inom HR är meriterande
• Har praktisk erfarenhet av rekrytering och bemanning
• Har erfarenhet från olika HR system, gärna SAP och Workday
• Mycket goda kunskaper i engelska (tal och skrift)
Vi söker dig som tidigare har arbetat i en roll där du har haft ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen. För att lyckas i rollen behöver du vara en driven och strukturerad person som har en god kommunikativ förmåga. Du är intresserad av människor och har förmåga att bygga relationer och trivs med en intensiv och föränderlig arbetsmiljö. Det är meriterande med erfarenhet från arbete i ett större internationellt bolag.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Du är välkommen att söka tjänsten direkt i bifogad länk. Ansvarig för rekryteringen är Anne Hansson, +46(0)72 988 9405, e-post anne.hansson@randstad.se.
Välkommen med din ansökan senast 2021-12-13.
Vi kommer att tillämpa löpande urval och intervjuer.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
KGH offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers from all kind of industries in Europe. We are more than 1 000 customs experts operating in 23 countries. All offices are strategically located at key ports and border crossings. Our business model and customer offering addresses strategy and compliance, operations and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.
If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organization, then KGH Customs Services is a good match for you.
This is our story. What’s yours?
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044