Rekryteringsspecialist till personalavdelningen

Rekryteringsspecialist till personalavdelningen

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Är du en erfaren och engagerad rekryterare som ser varje rekryteringsuppdrag som en möjlighet att göra skillnad och skapa värde? Då vill vi jobba med dig!

Vilka är vi? 

Vi på rekryteringsenheten är ett team av rekryteringsspecialister, HR-administratörer och HR-konsulter som tillsammans arbetar med att kvalitetssäkra och skapa enhetlighet i frågor som rör kompetensförsörjning, bemanning och rekrytering. Det gör vi genom rådgivning, stöttning och service.

Vi är nyfikna, personliga och professionella. Vi är resultatorienterade men glömmer inte att ha roligt, visa omtanke och fira våra framgångar under vägen!

Rekryteringsenheten har ett brett utvecklingsuppdrag inom kompetensförsörjning för hela kommunen, för att vi även i framtiden ska klara vår personalförsörjning med kompetenta, engagerade och stolta medarbetare. 

Rekryteringsenheten är en del av kommunens centrala personalavdelning på kommunstyrelsens kontor som har det övergripande uppdraget att verkställa kommunens personalpolitik. Det görs genom konsultativt HR-stöd till kommunens chefer, strategiskt utvecklingsarbete, arbete med lön samt lag- och avtalsfrågor. Tillsammans är vi 60 kollegor på personalavdelningen som arbetar med kommunens samtliga sju kontor.

Nu utökar vi vårt härliga gäng och blir fler som kan leverera vår uppskattade och efterfrågade rekryteringstjänst till våra chefer inom kommunens alla kontor. Vi sitter i ljusa, öppna och trevliga lokaler på Norra Promenaden 100. 

I Norrköpings kommun är vi drygt 11 000 medarbetare och 400 chefer som är med och skapar en stad och ett samhälle som fungerar, växer och må bra, dygnet runt, året om.

Dina arbetsuppgifter

Som rekryteringsspecialist arbetar du självständigt med att driva rekryteringar tillsammans med våra chefer till alla olika slags tjänster i kommunen. Du arbetar främst med att rekrytera chefer och nyckelpersoner, men andra spännande tjänster förekommer också.

Du har huvudansvaret för dina rekryteringsuppdrag vilka innehåller behovsanalys, kravspecifikation, annonsutformning och annonsering, urval, intervjuer, tester och uppföljning. Det finns stöd att få av kompetenta HR-administratörer som sköter exempelvis search och referenstagning. Utöver detta har du självklart engagerade kollegor som ger dig feedback vid önskemål, och du har en nära dialog med rekryterande chef.

Då rekryteringsenheten har ansvar för kommunens rekryteringsprocess är du delaktig i att utveckla och förbättra den, både för att möta verksamheternas behov och för att ge kandidaterna bästa möjliga upplevelse.

I ditt arbete ingår även egna utvecklingsuppdrag inom ramen för att kvalitetssäkra rekryteringar, tester och arbetsprover eller andra prioriterade områden.

Som ny hos oss får du en introduktion anpassad efter just dig, för att du ska lära känna vår organisation men också våra metoder och processer, för att sedan ta en självständig roll.

Vem är du? 

Vi söker dig som har en högskoleexamen med inriktning mot HR eller annat relevant område, alternativt dig som har erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med rekrytering.

Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av arbete med tester och arbetsprover samt brett HR-arbete, gärna med fokus på kompetensförsörjning.

Det är även positivt om du har kunskap om digital kommunikation för att skapa attraktiva annonser i sociala medier anpassade efter aktuell tjänst, målgrupp och kanal. 

Du arbetar mål- och resultatorienterat och kan väga samman komplex information. Du motiveras av ett högt tempo, en flexibel arbetsorganisation och ett nära samarbete med kollegor. 

Du är bra på att skapa tydliga och goda dialoger och positiva möten med chefer, kandidater och kollegor, även de dagar då det inte riktigt blir som planerat.  

Mer information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 2
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: Vi gör löpande urval, men vill ha din ansökan senast den 25 september
Kontakt: Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Stina Fogel, HR-chef, på 011-15 18 59 eller Anna-Therése Dijak, rekryteringsspecialist, på 011-15 30 43


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024