Rekryteringsspecialist - utveckla rekryteringsarbetet i Regeringskansliet

Rekryteringsspecialist - utveckla rekryteringsarbetet i Regeringskansliet

Arbetsbeskrivning

Regeringskansliets HR-enhet, Förvaltningsavdelningen
Brinner du för att arbeta med rekrytering och önskar göra så i en spännande miljö mitt i händelsernas centrum? Kompetensförsörjningssektionen vid Regeringskansliet söker nu en eller flera rekryteringsspecialister till vår nystartade rekryteringsgrupp. Din uppgift blir att ge ett professionellt och konsultativt stöd till cheferna på samtligadepartement. Vi erbjuder dig en roll där du får rekrytera en bred variation av spännande tjänster tillsammans med professionella och kompetenta kollegor. I uppdraget ingår också att utveckla rekryteringsprocessen.

 

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Regeringskansliets HR-enhet, RK HR, har i uppdrag att styra och leda myndighetens arbetsgivarpolitik och tillhandahålla operativt och strategiskt stöd i HR-frågor till myndighetens chefer. Enheten är indelad i fem sektioner, varav två myndighetsövergripande med fokus på arbetsgivarpolitik och kompetensförsörjning och tre verksamhetsnära sektioner (HR 1-3) samt en stab. På enheten arbetar ca 90 personer. Tjänsten som rekryteringsspecialist ingår i Regeringskansliets satsning på en rekryteringsgrupp (placerad i kompetensförsörjningssektionen) och har i uppdrag att dels vara ett rekryteringsstöd för chefer, samtidigt är också en viktig del av tjänsten att kontinuerligt utveckla och effektivisera rekryteringsprocessen. I gruppen finns även en rekryteringsadministratör som har som uppgift att avlasta rekryteringsspecialisterna med administrativa uppgifter. Gruppen leds av en rekryteringsspecialist som också har en samordnande roll.


Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

 

Din bakgrund
Vi söker dig som har HR-utbildning, eller annan lämplig utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som är relevant för tjänsten. Vi ser att du som söker har flerårig erfarenhet av arbete med, samt gärna utbildning inom, kompetensbaserad rekrytering. Meriterande är också om du har arbetat med tester samt att ha deltagit i utvecklingsarbete av rekryteringsprocesser.
Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Om du har erfarenhet av arbete med säkerhetsprövningssamtal är även det meriterande.

 

Dina egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad och har en väl utvecklad samarbetsförmåga. Som person är du mål- och resultatinriktad och brinner för att tillsätta varje tjänst med bästa möjliga kandidat. Du är naturligt självgående och driver dina processer framåt. Vi söker dig som trivs i en konsultativ roll, som är professionell och förtroendeingivande och som snabbt och flexibelt kan sätta sig in i nya sammanhang och verksamheter. Du är van att driva processer från start till mål och du är van att ha flera processer igång samtidigt.

 

Övrigt
Vi erbjuder en eller flera anställningar tills vidare som inleds med provanställning.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

 

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder kontakta Ulrika Ekblad, sektionschef på kompetensförsörjningssektionen på 08-405 49 01. Du är också välkommen att kontakta HR-specialist Daniel Johansson Falk på 08-405 95 87.
Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Peter Backéus för ST och Erik Wilhelmsson för Seko. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 8:e april 2023.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2023
  • Ansök senast: 8 april 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024