OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kompetensförsörjning och har erfarenhet av alla delar av rekryteringsprocessen? Har du öga för utvecklingsmöjligheter och förmåga att driva initiativ som bygger ett starkt arbetsgivarvarumärke? Då är vi nyfikna på dig. Välkommen med din ansökan idag!
Om tjänsten
Som Rekryteringsstrateg hos oss får du arbeta både operativt och strategiskt. Du ansvarar för vår interna rekryteringsprocess och säkerställer en positiv kandidatupplevelse genom alla steg i processen. Tillsammans med verksamheten kommer du samordna särskilda rekryteringsinsatser och genomföra aktiviteter inom kompetensförsörjning. Du kommer också arbeta tillsammans med verksamheten och vår kommunikationsavdelning för att utveckla och stärka vårt Employer Brand. Arbetet är omväxlande med många kontaktytor över landet och du blir en del av teamet på vår HR-avdelning.
Arbetsuppgifter:
• Ansvar för att utveckla och förvalta den interna rekryteringsprocessen
• Partner, konsultativt stöd till chefer i rekryteringsprocessen
• Utveckla och stärka vårt arbetsgivarvarumärke
• Samordning av rekryteringsinsatser, kartläggning av rekryteringsbehov och rekryteringsplanering i samverkan med verksamheten
• Rekryteringskompetens i marknadssatsningar
• Search av kandidater via LinkedIn
• Systemansvar för internt stödsystem (ReachMee)
• Driva och följa upp relevanta KPI:er
• Upphandla och utvärdera ramavtal inom rekrytering och bemanning
Låter det intressant? Då är vi nyfikna på dig.
Vi söker dig med flera års erfarenhet av både operativ och strategisk rekrytering, gärna från samhällsbyggnadsbranschen eller annan konsultverksamhet. Vi ser att du tidigare ansvarat för samtliga delar av rekryteringsprocessen och är trygg i din kompetens och erfarenhet. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya frågor och se vilka insatser som gör bäst nytta och är till stöd för verksamhetens behov.
Du är van att arbeta självständigt och är du prestigelös, förtroendeingivande och professionell kommer du att trivas hos oss. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och har relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Vad får du av oss?
• Vi tror på social och miljömässig hållbarhet och att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna att vara sitt bästa, både på och utanför jobbet.
• Vi är ett värderingsstyrt företag. Vi arbetar aktivt med våra värdeord Connect, Challenge och Create som är viktiga ledstjärnor i vår vardag.
• Vår ägandeform och cirkulära ekonomi gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling.
• Vi har i flera år blivit utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser av organisationen Great Place to Work.
Varmt välkommen med din ansökan.
Övrig information
Start
Omgående
Omfattning
Heltid 100%
Placeringsort
Stockholm, Malmö, Göteborg eller Umeå
Har du frågor om tjänsten?
Kontakta Liselotte Pers Järeholm, Rekryteringsstrateg, tel. 010 - 452 36 12 alt liselotte.persjareholm@tyrens.se.
Intervjuer görs löpande vilket innebär att tillsättning av tjänsten kan komma ske innan sista ansökningsdatum. Vi accepterar endast ansökningar som kommer in via vår hemsida.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringsföretag och marknadsföring och undanber oss därför kontakt från företrädare av dessa.
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.
Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.