Rekryteringsträff för inköpsassistenter

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Arbetsförmedlingen Expo

Sveavägen 24-26, T-bana Hötorget

Tisdagen den 10 juni kl.10.00-11.00

Ta med dig dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare intervju.

Just nu söker vi inköpassistenter till två olika tjänster:

1. Inköpsassistent till ett globalt företag

Vi söker nu en serviceinriktad materialplanerare till ett globalt företag som arbetar med utveckling av kontrollsystem för industriella fordon.

Din roll
Dina arbetsuppgifter blir att orderadministrera, skapa inköpsordrar och utforma leveransplaner. Vidare kommer du att ansvara för leveransbevakning, leverantörskontakter samt leveransplaner från kund. Du kommer även att vara behjälplig vid uppdatering av artikelregister och instansning av priser.

Din profil
För tjänsten krävs tidigare erfarenhet av liknade arbetsuppgifter och har du arbetat i affärssystemet Navision så är det meriterande. Du som söker tjänsten ska vara noggrann, ansvarsfull och strukturerad.
Tjänsten är på heltid/omgående- t.o.m. okt.

2. Inköpsassistent / Materialplanerare

Vi söker nu en inköpsassistent/materialplanerare till ett kundföretag i Sollentuna. Företaget arbetar med att designa och tillverka komponenter till telecomindustrin.

Tjänsten som inköpsasssistent/materialplanerare innebär att du kommer ansvara för att planera så att material alltid finns tillgängligt för lager och produktionen. Artiklarna som avses finns i systemet som köp- och säljartiklar samt är artiklar som ingår i produktstrukturer. Du ska registrera och bevaka inköp samt vara kontaktperson angående inköpsfrågor mot leverantör. Du kommer att ha befogenhet att beställa mot fastställd prognos och kundorder.

Som person är du noggrann, självständig och stresstålig samt har lätt för att samarbeta.
För tjänsten krävs gymnaseutbildning, kunskaper i MS Office samt vana av inköpshantering. Det är viktigt att du har god engelska i såväl tal som skrift. Vana av att arbeta i MPS- och affärssystem samt EDI-hantering är meriterande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 3 juni 2008
  • Ansök senast: 10 juni 2008

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023