OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Arbetsförmedlingen Stockholm City på rekryteringsträff. Det är ca 8 företag som deltar, läs mer om eventet på www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city
Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget
Tisdagen den 26/1
Kom mellan kl. 10.30-11.00
Ta med dig dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare intervju.
Personalcenter söker för uthyrning till en av våra kunder en HR- och löneadministratör.
Det är ett föräldravikariat på 1,5 år med start i mars.
Arbetsuppgifter:
- Rapportering och avstämning av löneunderlag till kundens outsourcade
lönerpart samt kvalitetssäkring av denna process.
- Ansvarig för pensions- försäkrings- och ersättningshantering i samarbete
med externa försäkringsmäklare och andra funktioner inom företaget.
- Stöd i den generella HR-administrationen vid t ex rekrytering,
nyanställning, avslut, personalstatistik, föräldraledighet, lönerevision,
intyg m m.
- Underhåll och uppdatering av det interna HR-systemet.
- Besvara frågor från personal om löner, förmåner, semester, ersättningar,
försäkringar och pension.
- Kontakter med berörda myndigheter och externa partners.
Kvalifikationer och egenskaper:
- Gymnasieutbildning eller motsvarande inom ekonomi.
- Några års erfarenhet av löne- och personaladministration, varav minst 2 år
inom löner.
- Goda datakunskaper, särskilt i Excel, samt något/några
personal-/lönesystem.
- Mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.
- Organiserad administratör med sinne för detaljer som gillar att samarbeta
men kan arbeta självständigt och har hög integritet.