OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helpdesktekniker - Elan Sverige
Välkommen att söka tjänsten vid vår rekryteringsträff!
NÄR: torsdagen den 21:e januari kl 13.30-14.30 (drop-in)
VAR: Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, Stockholm (T-bana: Hötorget).
Tag med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning som konsult hos Elan IT med placering hos vår uppdragsgivares IThelpdesk i Stockholm.
Rollen innefattar att ge support till användare via telefon och med hjälp av fjärrstödsverktyg. Därtill kommer också ärendehantering, felsökning och uppföljning och återkoppling till användare. Du kommer att arbeta med felavhjälpning, eskalering till specialistfunktioner samt administration av användare och rättigheter i nätverket via fjärrstödsverktyg.
Vem är du?
Vi söker dig som är mycket serviceinriktad och har ett starkt driv i din personlighet. Du är en engagerad lyssnare som ser möjligheter i stället för problem. Du är självständig och har lätt att ta kontakt med både kunder och kollegor.
Du behöver också ha en administrativ och organisatorisk förmåga.
I grunden besitter du en IT-kompetens inom klient och applikationer vilket gör att du har kunskap om de senaste
versionerna av Windows klientoperativ och office.
Du bör också ha några års erfarenhet inom något serviceyrke och tycka om att ge det "lilla extra". Arbetstempot är emellanåt högt och därför krävs en god förmåga för prioritering och känsla för pedagogik.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Elan erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största
företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsoch
karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.