"Rekryteringsträff" Tekniker / IT / Onsite / support

Arbetsbeskrivning

Välkommen att söka tjänsten vid arbetsförmedlingen Rinkeby-Kistas rekryteringsträff inom IT.

Tid: Fredagen den 22 April, drop-in mellan kl. 10-11.
Var: Kista Science Tower, Färögatan 33 i Kista, T-bana Kista C.

Ta med dig flera exemplar av ditt CV och förbered dig på kortare intervjuer.

Verksamhetsbeskrivning:

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 270 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

Arbetsuppgifter:

Har du erfarenhet av att arbeta som supporttekniker och vill utvecklas? Se då hit!

Vi söker dig som vill utvecklas i en roll som onsite tekniker och arbeta på något av våra spännande uppdrag som konsult hos oss.
Som onsitetekniker kommer du främst ge IT-support till användare på plats i lokalerna. Du kommer också att hantera vissa supportärenden via telefon och mail. Genom din tidigare erfarenhet inom IT-support så får du chansen att hantera de lite mer utmanande ärendena inom bl.a. hårdvara, mjukvara och nätverk.


Utbildning/Erfarenhet:

För att lyckas i rollen så bör du ha arbetat i någon form av IT-support, som exempelvis för 1st och 2nd line, i något år. Du besitter goda erfarenheter av Microsoftmiljöer såsom Windows Server, OS 7/8/10, AD och Exchange. Har du dessutom kunskaper inom något av Sharepoint, VMware/Hyper-V och Cisco så är det mycket meriterande.

Du bör ha körkort för denna roll.

Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel. Arbetet ställer stora krav på servicemedvetenhet för att ta till sig användarens problem och kunna hjälpa till på ett tydligt och pedagogiskt sätt.

Som servicedeskmedarbetare kommer du att vara anställd av Centric men arbetet kommer att vara förlagt ute hos någon av våra kunder runt om i Stockholm.

Som konsult hos Centric är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. Det är därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor och agerar professionellt i alla situationer.

Vad vi erbjuder

Du som söker har arbetat i en servicedesk tidigare, antingen med first eller second line support. Vi ser att du har erfarenhet av Windows, Officepaketet, Active Directory samt något ärendehanteringssystem. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024