Rekryteringsträff.Servicedesk/ Klientsupport

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Informatik Västerbotten vid Västerbottens läns landsting stödjer landstingets samtliga verksamheter och ansvarar för drift, förvaltning, strategi och utveckling inom IT-området. Våra drygt 115 medarbetare är placerade på länets samtliga tre sjukhus i Umeå, Skellefteå och Lycksele. Vi har en processorienterad organisation som arbetar mot definierade mål som är kända av våra medarbetare.
Utmaningar som vi står inför är modularisering av system, integrationer, mobilitet och nationell samverkan. Tillgänglighet, kontinuitet och säkerhet är nyckelord för utvecklingen av såväl tekniken som rutiner och arbetssätt. Inom enheten används ITIL version 3 som processverktyg, systemförvaltningsmodell bygger på PM3 och PROJEKTiL är vår projektmodell.

Anställnings profil
Servicedesk-tekniker

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är ansvarsfull och strukturerad. Då du kommer att ha daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar. Det är det viktigt att du är serviceminded, du ska tycka om att arbeta i ett högt tempo och vara öppen för förändring. Du ska även vara uppgiftsorienterad och tycka om att arbeta både självständigt och i team. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Du kommer att ingå i ett Servicedeskteam. Teamet ansvarar för daglig support av it system och utrustningar inom Västerbottens Läns Landsting. Servicedesk arbetet är schemalagt på arbetstid och arbetsuppgifter, beredskap ingår.

Arbetstid
Måndag - fredag
07:00 - 16:00 eller 08:00 - 17:00

Beredskap
vardagar 17:00 - 22:00
helgdagar 07:00 - 15:00

Arbetsuppgifter
Linje1 telefon
- Telefonsupport med initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa
användarens problem
- Ta emot felanmälningar och registrera ärenden i ett ärendesystem
Linje2 teknik
- Fördjupad felsökning och felavhjälpning av IT-system och utrustning på distans
- Installation och ominstallation av applikationer och datorers operativsystem
Linje2 administrativ
Behörighetsadministration i Active Directory samt behörighetstilldelning till dokumentmappar

Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av IT support via telefon och fick då även erfarenhet av ärendehanteringssystem. Som person har du hög social kompetens och är driven och engagerad samt intresserad av att utveckla dig själv och verksamheten. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter samt medverkar till ett positivt samarbetsklimat. Du har goda kunskaper från IT-området, god analytisk förmåga och är duktig på att informera och dokumentera. Detta är en chans för dig som har ett intresse för support inom IT och vill arbeta med fokus på god service mot kunder.
Vi ser gärna kvinnliga sökande då dessa är underrepresenterade inom teknikområdet.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Ett års vikariat till att börja med
Provanställning: Informatikenheten tillämpar 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Umeå

Sammanfattning

Postadress

None
None

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024