OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medarbetare till helpdesk/support (Si)
IT-enheten söker serviceinriktad medarbetare till vår helpdesk/support.
Du kommer att få arbeta med användarsupport inom myndigheten och arbetet sker via telefon, fjärrstödsverktyg eller på plats.
Arbetsuppgifterna innebär bl.a.:
- Ärendehantering av inkommande supportärenden
- Användarstöd (standardapplikationer, arbetsplatsutrustning, portabla datorer)
- Användaradministration
- Grundläggande Office/Windows-support
- Grundläggande applikationssupport
Du kommer ingå i ett team med stor erfarenhet och god kompetens.
Som person ska du vara utåtriktad, ansvarsfull och trivas med att jobba tillsammans med andra, under vissa perioder i ett högt tempo.
Som lämplig bakgrund för tjänsten gäller att du har minst gymnasial utbildning alt. IT-relaterad utbildning och goda, väl dokumenterade kunskaper i Microsoft-miljön och Office-produkterna. Det är en fördel om du har tidigare erfarenheter av arbete i Helpdesk/Support eller som PC-tekniker.
Tjänsten är en projektanställning på heltid (100 %), och gäller i första hand från 1 mars 2007 till 31 augusti 2007.
Den 1 juni 2007 flyttar myndigheten till nya lokaler på Gärdet i Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Thörnelöf
010-698 10 00