OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
NOC:en är en central funktion inom Network Operations. NOC ansvarar för att övervaka samt utföra felavhjälpning i Telenor Sveriges fastnät, interna och externa tjänster och system, samt att hantera problem som uppstår 365/24/7. Andra arbetsuppgifter vi ansvarar för är visst underhåll samt informationsansvar såväl internt som externt.
Arbetsuppgifter
Som NOC-tekniker jobbar du med övervakning av Telenor Sverige AB:s nät, tjänster och system genom att tolka och förstå de larm som inkommer via övervakningsystemet, Cisco Information Center (CIC).
I arbetsuppgifterna ingår bla att:
.Jobba med larmhantering på DSL, LAN, transmissionsnät, tjänster så som t ex voip och IPTV, corenät och med IP-protokoll.
.Skapa case i vårt ärendehanteringssystem Remedy.
.Ta inkommande samtal från tekniker och entreprenörer.
.Förse med driftstörningsinformation inom Telenor och mot slutkund, detta via IVR(telefonväxel), mail, sms och web.
.Kalla ut tekniker för felavhjälpning och därtill guida tekniker i felsökningen.
.Felsökning på accessnivå, distributionsnivå, corenivå
.Åtgärda fel genom remote-configureringar i access/dist/core- nivå.
.Felavhjälpning och Miljö-övervakning på Telenors siter
.Siteaccess. Ansvara för att de som behöver komma in på Telenors siter har rätt behörighet samt rätt access dit
Utbildning/Erfarenhet
.Har en analytisk förmåga och är stresstålig
.Kunskaper inom Transmission wdm & sdh, Unix, Cisco IOS, DSL med Ericsson, Lucent, Nokia är meriterande
.Har arbetslivserfarenhet inom Data och Teknik gärna med inriktning mot Cisco, nätverk, LAN, TCP/IP, MPLS mm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Palmberg
+46 734417133
Anna Holmgren
+46 734252688
Martin Stenfors
Elin Johansson
Johan Wall
Anna Holmgren
+46 455301045
Se kontaktuppgifter i annons
Recruiter Name
Daniel Stenberg
+46730570580