OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Espresso House serverar kaffe, smörgåsar och bakverk på mindre och medelstora kaféer runt om i Sverige. Idagsläger har Espresso House 82 olika platser i hela landet. kafferena är central styrda och ägda och drivs av en anställd chef.
Mål:
Säkerställa att coffee shopen drivs så effektivt som möjligt och i enlighet med Espresso House riktlinjer och policys. Detta innebär ett övergripande ansvar för driften och därtill relaterade frågor. Ansvara för försäljnings- och resultatutveckling. Ansvara för att företagets profil och kvalité upprätthål
Andreman (AM)
Mål - Ansvar
Tillsammans med Platschef (PC) ansvara för resultatet i coffee shop. Säkerställa att coffee shopen drivs så effektivt som möjligt och i enlighet med Espresso House riktlinjer och policys.
Vara schemalagd under de tider då PC inte är på plats samt vikariera för PC då denne är ledig, sjuk eller har semester.
Tjänsten är ca 100% och timmarna schemaläggs i coffee shopen.
Målet och intentionen med AM-tjänsten är att AM i" framtiden" - om och när det känns relevant, ska vara redo att tillträda en PC tjänst inom företaget. Detta under förutsättning att både arbetsgivare och AM är överens om avancemang.
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp
AM ska kunna alla beställningsrutiner, kunna ta emot och stämma av leveranser samt anpassa nivåerna för att undvika svinn eller att något tar slut.
AM ska tillsammans med PC aktivt verka för försäljningsökning i coffee shopen via exempelvis merförsäljning och effektivitet i arbetet.
Personalansvar
Tillsammans med PC ska AM arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål. Både försäljnings-, utvecklings- och team relaterade mål. AM ska verka för att inspirera, entusiasmera och stötta gruppen för en god sammanhållning och arbetsglädje.
Ekonomi
AM ska sätta sig in i försäljningssiffror, bruttomarginal och personalkostnad för sin coffee shop samt aktivt bidra till dess försäljningsframgångar.
Övrigt
AM förväntas delta och utvecklas i de utbildningar och fortbildningar som företaget tillhandahåller.
AM ska delta i de personalmöten som hålls i coffee shopen.
Mål:
Att med vägledning av våra värderingar engagemang, lyhördhet och tolerans erbjuda Espresso House gäster ett oslagbart bemötande, där gästservice, effektivitet och kvalitet är i fokus.
Arbetsuppgifter:
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp
. Bemöta och ge service till Espresso House gäster
. Aktivt arbeta med merförsäljning mot varje gäst
. Följa de föreskrifter som finns för kassahantering på Espresso House
. Producera drycker med hög kvalitet
. För coffee shops med egen produktion, montera smörgåsar och sallader
. Följa rutiner för egenkontroll
. Fylla på och exponera varor på ett attraktivt sätt enligt de riktlinjer som föreskrivs
. Hjälpa till att ta emot leveranser
. Följa de föreskrifter som finns avseende öppnings- och stängningsrutiner för coffee shopen
Arbetsmiljö
. Vara en god medarbetare och kollega
. Bidra till en trevlig stämning på arbetsplatsen
. Följa skyddsföreskrifter
. Tänka på att arbeta på ett ergonomiskt korrekt sätt
. Påpeka risker och brister i arbetsmiljön till närmaste chef
Övrigt
. Delta i personalmöten
. Aktivt arbeta för merförsäljning och höjning av snittnotan
. Följa de kampanjer och som företaget arrangerar
Kompetenskrav:
. Utbildad barista på Espresso House
. Genomgången utbildning inom service och gästbemötande på Espresso House
. Genomgått inskolningskort
. Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Magnusson
Malin Borén
Espresso House
Elin Sandberg
Malin Borén
070 794 23 28
Lisa Ekengren
Maria Anderberg
Anna Boberg