OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Office & HR förmedlar administratörer, receptionister, sekreterare, administrativa chefer, HR-personal, personalchefer m fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag.Mer information om Adecco finner du på www.adecco.se
Nu söker vi en ordermottagare till vår kund på centrala Hisingen.För rätt person finns goda möjligheter till förlängning och så småningom övertag hos kund.Arbetstiderna är måndag till torsdag 8-17, samt fredagar 8-15.Viss mån av övertid kan komma att bli aktuellt.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med kundservice och orderhantering av produkter inom klimatstyrning, främst inriktat mot aggregat.Vanligt förekommande arbetsuppgifter är prissättning av kundordrar och inköpsordrar, utformande av offerter, godsspårning samt sammanställning av leveranser.Du kommer även att hantera fraktsedlar och kontrollera lagersaldo.I arbetet ingår mycket telefonkontakt med kunder och även intern kommunikation.
Erfarenhet
Vi ser att du som söker har eftergymnasial utbildning, ett intresse för logistik samt trivs att ha datorn och telefonen som arbetsredskap.Vidare har du stor vana av kundkontakter, har tidigare erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter inom orderhantering och besitter kunskaper i hur en orderhanteringsprocess ser ut.Kunskaper i SAP är meriterande men inte ett krav.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ambitiös, framåt och initiativtagande.Du är även serviceminded, snabblärd och har en god förmåga att arbeta under hög arbetsbelastning.Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult på Adecco och kommer att bli uthyrd till vårt kundföretag.