OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden: Produktsortimentet omfattar produkter och lösningar från små mötesrum till stora konferensanläggningar, Digital Signage samt produkter och system för teknikintegration i hemmamiljö. Kunderna är återförsäljare runt om i landet. I sortimentet finns också produkter och lösningar för distribution av ljud, bild och data via fiber. Kunder för detta sortiment är mindre och större installatörer och operatörer. Arbetsuppgifter och omfattning: I arbetsuppgifterna ingår att hantera inköpsrutiner samt uppdatering av inleveranser och lagersaldo. Andra arbetsuppgifter är att, utifrån försäljningsstatistik och diskussioner med medarbetare på företaget, gå igenom olika beställningspunkter. Efterhand kommer du att arbeta med att identifiera nya potentiella leverantörer. Tjänsten kommer att tillsättas i september alt. oktober. Skallkrav: Vi söker dig som har erfarenhet inom inköp. Ett krav är att du, genom utbildning eller erfarenhet, har kunskaper i avtalsskrivning. Eftersom kundföretaget arbetar med produkter inom avancerad elektronik och teknik så ser vi att du också har ett intresse för moderna teknikprodukter. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift krävs. Meriterande krav: Erfarenhet från att ha arbetat med inköp är mycket meriterande. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är social och kan jobba med olika typer av människor. Du är också strukturerad och engagerad i ditt arbete. Du trivs med att jobba nära övriga medarbetare i ett mindre företag.
Teknikintresserad Inköpare sökes Special-Elektronik i Karlstad AB är ett av de ledande grossistföretagen inom AV-teknik och distributionsnät för TV, data och telefoni. Företaget har en omsättning på ca 100 miljoner kronor. Företaget etablerades 1970 och vi är idag 24 anställda där de flesta arbetar på vårt kontor i Stodene, 10 km norr om Karlstad centrum. Vårt produktsortiment omfattar produkter och lösningar från små mötesrum till stora konferensanläggningar, Digital Signage samt produkter och system för teknikintegration i hemmamiljö (intelligenta hem). Företaget har också produkter och lösningar för allt mellan små antennanläggningar, större Kabel-TV anläggningar, IPTV och Fiber To The Home. Kunderna är återförsäljare, integratörer och operatörer runt om i landet samt Danmark och Norge. Arbetsuppgifter Din uppgift blir att köpa in produkter, utforma och optimera våra inköpsrutiner så att vårt lager blir så kostnadseffektivt som möjligt och du kommer att arbeta tätt med alla på företaget. På sikt kommer du också själv att identifiera nya potentiella leverantörer. Personliga egenskaper och erfarenheter Som person bör du vara ordningsam, strukturerad, engagerad, positiv, ha stor ansvarskänsla, samarbetsförmåga och lätt för att kommunicera med andra. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt innehar körkort. God datorvana är ett krav. Erfarenhet av avtalsskrivning och arbete som Controller eller Logistiker är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åke Larsson
070 693 77 21