OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en personaladministratör med lönekompetens till enheten för personal och kompetensutveckling.
Arbetsuppgifterna består av:
- administrativt personalarbete i form av att vara myndighetens stöd i lönefrågor och att vara kontaktperson till Kammarkollegiet som sköter myndighetens lönerapportering, och rekryteringsadministration.
- löpande personaladministration, tex att skriva personalbeslut, uppdatera personalakter
- uppdatera personalfunktionens webbsidor
Du skall ha gymnasieutbildning gärna med ekonomisk eller administrativ inriktning. Du måste ha minst ett års erfarenhet av personaladministration och lönefrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet från statlig verksamhet samt vana av att tolka och svara på frågor utifrån kollektivavtal om löner, arbetstid och restid. Du måste ha stor erfarenhet av att arbeta i PC-miljö. Eftersom enheten för personal och kompetensutveckling är stödjande och rådgivande till hela organisationen är det viktigt att du har en förmåga att kunna växla mellan service och arbetsgivarrollen. Därför kommer vi att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande med erfarenhet av PA-system.
Arbetet kräver
. god samarbetsförmåga,
. ordningssinne, noggrannhet
. lyhördhet, och hög integritet samt
. förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp