OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åstorps kommun - Söderåsstaden där människor och företag möts och växer.
Åstorp ligger vid foten av Söderåsen, strategiskt beläget mitt i nordvästskåne, med närhet till hav och natur. Med anor från 1800-talet, har Åstorp historiskt sett varit skådeplats både för kolbrytning och keramiktillverkning men har också en plats i den svenska kungahistorien. Dessa platser ger än idag möjlighet till härliga upplevelser då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Kommunen befinner sig i en positiv tillväxt med strax över 15 000 invånare, och är också lättillgänglig för arbetspendling genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser.
Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad och vi värdesätter den kvalitet som mångfald tillför vår verksamhet. Våra ledord är Tydlighet, Mod, Lyhördhet, Engagemang och Kvalitet. Vi ingår i familjen Helsingborg, ett samarbete mellan 11 skånska kommuner.
Sedan flera år tillbaka har Åstorps kommun även tobaksfri arbetstid.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Du ska ansvara för att dokumentation och registerhållning sker korrekt.
Du ska sköta uppdatering av registeruppgifter t ex personaluppgifter, lönelistor, elevuppgifter, betyg.
Du ska sköta vikarieanskaffning och registrera elevernas frånvaro.
Du ska ansvara för kontering och debitering samt en dag/vecka ha ansvar för den digitala fakturahanteringen inom förvaltningen.
Du ska vara ett administrativt stöd åt skolledningen.
Du ska tillsammans med övriga skoladministratörer inom förvaltningen utveckla och effektivisera arbetet.
Du har en central roll i servicen till verksamhetsansvariga, medarbetare och medborgare.
Del av tjänst kommer att vara på centrala förvaltningen och innebära att du är ett stöd åt förvaltningsekonomen och barnomsorgshandläggare med kvalificerade uppgifter.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Du ska ha goda kunskaper inom personaladministration för att kunna sköta uppgifter såsom kontering, debitering, utformande av anställningsavtal, hantering av registeruppgifter etc.
Du ska ha erfarenhet av arkivhantering enligt gällande lagar och regler.
Du ska behärska teknik och kunna fungera som systemansvarig vid behov.
Det är av stor vikt att Du är lyhörd för ny teknik.
Du ska vara flexibel och tydlig.
Erfarenhet av att arbeta i Qlikview och Novaschem är mycket meriterande.
Erfarenhet av att arbeta administrativt i skolan är mycket meriterande.
Du ska ha gått någon form av utbildning i ekonomi på nivå högre än gymnasienivå.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Biträdande förskolechef Katarina Ottebrant
042-64230
Specialpedagog Anna Thorssell Bengtsson
0734254253
Rektor Susanne Rose´n
042-64183
Bitr rektor Leif Ydrefelt
042-64074
Rektor Område Centrum Per-Johan Flenner
042-64280
Biträdande förskolechef Malin Ekberg
042 64147