Relationsbyggande chef till avdelningen kund och tjänstedialog

Relationsbyggande chef till avdelningen kund och tjänstedialog

Arbetsbeskrivning

Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningen har under de senaste fyra åren succesivt fått nya och utvecklade uppdrag. Utifrån att förvaltningens utvecklade roll som tjänsteleverantör internt i staden så kommer vi nu att förstärka och utveckla vår kund- och tjänstefunktion. Funktionen har till delar funnits innan men då som en del av en annan avdelning. Genom att inrätta en ny avdelning med fokus på kund och tjänsteutveckling är målsättningen att dessa frågor ska få ännu mer kraft och plats i organisationen.

Vi söker nu en chef för den nya avdelningen Kund och tjänstedialog. Du kommer arbeta tätt tillsammans med förvaltningens andra avdelningar, Upphandling, Inköpsstrategi, Hållbarhet och Verksamhetsstöd och du är underställd förvaltningsdirektör Henrik Karlsson.

Avdelningens uppdrag kan beskrivas i två delar. Dels ett ansvar för kundtjänst och att proaktivt verka för höjd kunskap i inköpsfrågor hos förvaltningens kunder. Förvaltningens event- och utbildningsfunktion är i detta en viktig del. Dels ett ansvar för förvaltningens dialog med kunderna kring våra olika tjänster, såväl befintliga som kommande. Dialogen sker både i direkta kontakter med kunder och genom nätverk.

Andra delar i avdelningens uppdrag är ansvaret för tjänstedesign och förvaltningens olika nöjdhetsmätningar. Avdelningen har även ett samordnade ansvar för förvaltningens konsultprocesser samt för förvaltningens näringslivsarbete.

En första del i ditt jobb som avdelningschef kommer vara att, tillsammans med dina medarbetare, utveckla och bygga upp avdelningen. Att detta sker i nära samarbete och dialog med förvaltningen i övrigt är en självklarhet för dig.

KVALIFIKATIONER
Som chef för avdelningen ansvarar du för att leda och driva, samordna och följa upp arbetet.
För att lyckas så tror vi att du är en uttalad relationsbyggare! En person som tycker om att samarbeta, samverka och har lätt för att både ge och få förtroende. Du är produktiv och får saker att hända. Ditt starka engagemang och din entusiasm smittar av sig både på dina medarbetare, kollegor och kunder.

Du har erfarenhet som chef och ledare. Du visar tillit till medarbetare och är lyhörd för såväl medarbetare som kollegor och kunders åsikter och behov.
Vi tror att du som chef är intresserad av att arbeta hälsofrämjande, att du vet vad som främjar hälsa och omsätter kunskapen på ett sätt som skapar ett hållbart arbetsengagemang och goda prestationer.

Du har erfarenhet av att utveckla, paketera och följa upp tjänster. Det kan vara såväl konventionella som digitala tjänster. I ditt arbete så har kunddialog varit en självklar del. Andra områden som vi tror att du har arbetat med är processutveckling och digitalisering, det kan vara i din tidigare roll som chef, projektledare eller att du ingått i ett arbete.

Du har jobbat med kundorienterat arbete såsom exempelvis kunddialog, kundrelationer och bemötande men också kundmätningar. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet från olika organisationer eller branscher.

Vi förutsätter att du har en akademisk grundutbildning. Tillsammans med din erfarenhet bedömer vi om den är relevant för tjänsten.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024