Relationsbyggande kundrådgivare till Inköp och upphandling

Relationsbyggande kundrådgivare till Inköp och upphandling

Arbetsbeskrivning

Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

ARBETSUPPGIFTER
Har du stort intresse för inköp och upphandling och trivs i en samordnande serviceroll? Gillar du att vara med och utveckla nya arbetssätt och processer med kundfokus? Då är detta tjänsten för dig!

Avdelningen för kund och tjänstedialog startade i oktober 2021 och är ett led i förvaltningens arbete att utveckla arbetet gentemot förvaltningens interna kunder i staden och gentemot näringslivet.

Avdelningen ansvarar för kundrådgivning via telefon och mejl, kompetens- och utbildningsinsatser, systematisk dialog med kunder om förvaltningens tjänster samt med och näringslivet. Arbetet sker via grupper och nätverk jämte andra metoder för synpunktsinhämtning.
Under 2022 kommer vi förstärka avdelningen med flera olika profiler, bland annat denna tjänst som kundrådgivare.

Som kundrådgivare är du en del av en liten grupp som arbetar med att möta beställare och leverantörers frågor och synpunkter via olika kanaler. Förvaltningens kundrådgivare har fokus på att ge stöd i komplexa ärenden inom inköp och upphandling och att vara en länk mellan servicevägledare i första linjen och experterna i förvaltningen.
I arbetet använder du din kunskap om lagar och regler som styr upphandling och inköp, kunskap om befintliga och nya ramavtal och förekommande avropsmodeller. Du hjälper kunder på bästa sätt dels genom att använda din egen kompetens dels genom förvaltningens experter som du har en kontinuerlig dialog med.

Avdelningens organisation och uppdrag är under uppbyggnad och det är viktigt att du trivs med utvecklingsarbete och att du vill bidra både med ditt kunnande och din entusiasm. Du är även med och utvecklar arbetssätt och relationer med våra kunder i staden och förväntas vara aktiv i grupper och nätverk. En annan arbetsuppgift är att förvalta ärendehanteringssystemet, ta ut statistikrapporter och introducera nya medarbetare i systemet.


KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som kundrådgivare ser vi att du har ett intresse för och trivs med att arbeta med servicefrågor på ett systematiskt sätt. Du är en relationsbyggare och strävar efter att skapa långsiktiga relationer såväl internt som externt.

Du har erfarenhet av att arbeta kundcentrerat i nära samverkan med andra. Du har även förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån komplex information för att kunna presentera det som är relevant för kunden på ett enkelt och pedagogiskt sätt.

Vi tror att du har erfarenhet av inköp inom offentlig verksamhet exempelvis som inköpssamordnare, upphandlare, inköpare eller motsvarande. Du har förståelse för hur en offentlig organisation är uppbyggd och fungerar.

Då både avdelningen och arbetssätten är under utveckling är det viktigt att du är flexibel i ditt sätt att arbeta och att du har en god förmåga att själv identifiera behov och möjligheter att utveckla arbetet. Du är nyfiken, stimulerar till dialog och har förmåga att se mer än en möjlig lösning.

Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning och har du haft en samordnande inköpsroll är detta meriterande.


ÖVRIGT
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling Följ oss även gärna på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Taktiska inköpare till Boliden

Taktiska inköpare till Boliden

20 december 2024

Internship in Purchasing

Internship in Purchasing

12 december 2024

1 oktober 2024