OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som och vara med och bidra till att skapa mer trygghet och social hållbarhet i våra bostadsområden? Är du en en person som trivs i en roll som bygger samverkan och vågar tänka utanför boxen? Har du ett starkt engagemang och gillar att skapa aktiviteter och ser möjligheter istället för hinder?
Vi vill med denna helt nya satsning sätta fokus på vår möjlighet att bidra med att arbeta aktivt med eldsjälar, fritidsorganisationer och myndigheter för ökat samarbete i våra bostadsområden i Uppsala. Är du den som vill driva det arbetet hos oss?
Om tjänsten
Detta är en roll som vi tror skall kunna bidra med att lyfta goda exempel, skapa samarbeten och initiera nya projekt där olika intressenter som vi möter i vår vardag i våra bostadsbestånd kan få en ännu närmare dialog och samarbeten. Du kommer ha mycket kontaktytor och du kommer att ha en blandning mellan en stor del utåtriktade aktiviteter, möte med hyresgäster och andra samarbetspartner och en del administration och uppföljning och rapportering. Rollen rapporterar till Gruppchef Fastighet och utgår från våra fina lokaler bredvid Gränby centrum.
Du kommer bland annat ansvar för att aktivera området (konstvandring, lekplatsinvigning, avdentsfika, områdesdag mm.) Fånga upp eldsjälar skapa ambassadörer i området.
Du är även drivande i att hjälpa vid avhysningar samt samordna, genomföra & avrapportering inkl. orosanmälan. Hantera verkningar av vandalism och förebygga detta.
Rollen innebär att hantera störningsärenden och ha dialog med alla som rör sig i området, bygga relationer, känna av status, fånga upp behov som finns från olika grupper och intressenter samt genomföra små enkäter och dialogmöten på gårdarna.
Dialog och samarbete med lokala Hyresgästföreningen och delta på möten. Vidare deltar du på bomöten, följer genomförande av projekt med boinflytandemedel.
Samarbeta med andra fastighetsägare och delta i platssamverkan och sociala satsningar som Ex TalangAkademin, Läxhjälpen, UP-Uppsala.
Vidareutveckla samarbete med skola, polis och kommun och samordna och rapportera det som kommer ur det internt.
Är det här du?
För att lyckas i rollen behöver du tror vi att du endera har arbetat med fastighetsförvaltning eller inom socialt arbete såsom socialsekreterare eller utredare eller i föreningsliv eller annan verksamhet där du varit med och bidragit till att minska social utsatthet. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Som person är du van vid att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven, lösningsfokuserad och kundorienterad med en naturlig fallenhet för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har intresse och förståelse för bostadsförvaltning och eller någon annan roll inom bostadsmarknaden eller annan offentlig eller kommunal verksamhet och har ett utpräglat sinne för service och att arbeta med trygghetsförebyggande åtgärder. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och en nyfiken och öppen och lyhörd.
Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA - Drivande, Närvarande, Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig för dig som har drivkraft och engagemang. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner där du kan växa med oss. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts vara nyfiken och delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.
Vill du veta mer?
Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063