OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en relationsskapande och lösningsorienterad person med ett genuint intresse för fintech-branschen? Har du dessutom ett proaktivt förhållningssätt och vill jobba dedikerat för att med tiden bli produktspecialist på ett nordiskt ledande bolag som hjälper kapitalförvaltare, fondförvaltare och banker i Norden att uppnå sina affärsmål med tekniskt innovativa- och banbrytande lösningar? Skicka in din ansökan redan idag för möjligheten till detta på Centevo!
OM TJÄNSTEN:
Som Customer Success hos Centevo kommer du att ha ett övergripande ansvar i att agera problemlösare och med tiden även produktspecialist gentemot Centevos kunder runtom i Norden. Detta genom att övervaka samt upprätthålla effektivitet och kvalitet i Centevos mjukvaruapplikationer i form av att felsöka och utveckla tekniska lösningar relaterade till mjukvaran.
Närmare bestämt innefattar tjänsten följande:
Konsultera kunderna för att förbättra applikationsprestandan.
Tillhandahålla programvarustöd.
Utföra analyser av programvarans funktionalitet och föreslå förbättringar.
Hantera kodmigrering mellan miljöer för att säkerställa fortsatt och synkroniserad funktionalitet.
Fastställa grundorsakerna till applikationsfel och identifiera allvarliga problem för programvaruingenjörerna.
Slutföra varje ärende eller serviceuppdrag snabbt och effektivt.
Du kommer att tillhöra Centevos produktteam inom vilket du erbjuds en vänlig, välkomnande och internationell kultur med duktiga och erfarna kollegor. Vidare erbjuds du även en konkurrenskraftig lön, privat sjuk- och livsförsäkring samt utbildnings- och utvecklingsmöjligheter inom fintech!
VI SÖKER DIG SOM:
För att du ska trivas och lyckas i rollen tror vi att du har med dig följande:
Kandidatexamen inom IT/Business Management eller liknande ämne.
Förmåga att effektivt och professionellt kommunicera teknisk information, både muntligt och skriftligt på engelska och svenska.
Förmåga att arbeta effektivt som en del av ett internationellt team med ständigt samarbete och interaktion.
Stark analytisk, felsöknings- och problemlösningsförmåga.
Meriterande:
IT- och mjukvarukunskaper
Tidigare arbetslivserfarenhet inom finansbranschen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som utöver ovan har ett genuint intresse för finansbranschen och vill kliva in i denna roll som präglas av en relationsskapande miljö med såväl kollegor som kunder. Därtill tror vi att du är professionell och framåt i ditt sätt att bemöta och supportera kunder samt att du med tiden har ambitionen axla rollen som Centevos produktspecialist tillsammans med ditt team.
OM KUNDFÖRETAGET:
Sedan 1991, genom att ha betydande expertis i att utveckla konkurrenskraftiga lösningar, har Centevo levererat digitala tjänster till kapital- och fondförvaltningsbranschen, med mer än 65 kunder i Norden. Företaget utgör en pålitlig långsiktig leverantör med en väl beprövad onboardingprocess och agil utvecklingsmetodik.
2021 förvärvades Centevo genom att Profile Software blev en del av den internationella organisationen. Profile Software grundades 1990 och är en specialiserad lösningsleverantör med kontor i viktiga finansiella centra och närvaro i 45 länder (över hela Europa, Mellanöstern, Asien, Afrika och Amerika) som levererar marknadsbeprövade lösningar till investeringsförvaltnings- och bankbranschen.
Som medlem i Profile Software kan Profile Centevo erbjuda en omfattande och standardiserad portfölj av tjänster för att stödja kapital- och fondförvaltares verksamhet.
Läs mer om Centevo här!
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen från Centevos och vår sida är att du efter uppdragsperioden blir direktanställd hos Centevo.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Centrala Stockholm
Rekryteringsansvarig: Alexandra Bohlin
Lön: Marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?