Relationsskapande handläggare till företag i försäkringsbranschen

Arbetsbeskrivning

Relationsskapande handläggare till företag i försäkringsbranschen
Har du tidigare arbetat med försäkringar i minst 1 år, trivs med administration och kundservice? Beskriver du dig som samarbetsvillig, självgående och idérik? Då söker vi dig! Randstad har uppdrag, enligt överenskommelse till årsskiftet, där vi söker en relationsskapande handläggare till ett företag i försäkringsbranschen i centrala Linköping.

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Linköping

Omfattning: Heltid, kontorstid, enligt överenskommelse – 31/12

Arbetsbeskrivning:
I rollen som handläggare arbetar du med försäkringsadministration, kundservice och i en stödjande funktionsroll mot dina kollegor på säljarsidan. I dina arbetsuppgifter ingår att;

• registrera nya försäkringar, ge support till kunder via telefon och mejl. Hantera administration kring ändringar i försäkringsavtal eller annat administrativt arbete efter behov.
• stödja företagssäljare och företagskunder i handläggning, regelverk, rutiner, avtal och försäkringar.
Kvalifikationer:
Gymnasieexamen, minst 1 års erfarenhet av försäkringsadministration (livförsäkring och dess marknad), mycket god svenska liksom god engelska i tal och skrift är krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en initiativtagande person som gärna kommer med förbättringsförslag, en lagspelare som har lätt för att samarbeta och vill utvecklas i team. Du trivs i ett arbete där du kan arbeta service- och relationsinriktat mot såväl kunder som kollegor. Vidare tror vi att du är trygg i dig själv och kan arbeta självgående. Är du dessutom en människa som sprider härlig energi omkring dig kommer du att bli en uppskattad kollega!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-04-27, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Annica Magnell | annica.magnell@randstad.se [ mailto:annica.magnell@randstad.se ]

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 27 mars 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


13 september 2024

4 september 2024