OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vår kund inom grossistbranschen söker nu en relationsskapande redovisningshandläggare till deras ekonomicenter i Norrköping med start omgående. Är du den vi söker?
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter kommer vara att löpande hantera redovisningen och bokföringen hos kunden. Vidare kommer du att sköta kundfakturering och behandling av inkommande betalningar i affärssystemet IBS Enterprice. Du kommer även att jobba med att hantera leverantörsreskontra såsom behandling av leverantörsfakturor och utbetalningar.
Arbetet kommer innebära mycket kontakter både externt med kunder och leverantörer som internt med försäljningsavdelningen. Detta innebär att det är till fördel om du tycker om att bygga relationer i ditt arbete.
Du kommer sitta tillsammans med dina 20 kollegor på ekonomicentret i Norrköping där det totalt är ca 550 personer som arbetar.
Vem är du?
Som person är du framåt och har lätt för att ta kontakt med andra människor. Glad, positiv och målmedveten är tre ord som beskriver dig. Du utför ditt arbete noggrant på ett effektivt och ansvarsfullt sätt.
Vi söker dig som har en examen inom ekonomi eller redovisning. Du har gärna ett par års erfarenhet från en roll som redovisningsekonom eller likande.
Vidare har du god IT-vana av Officepaketet och av olika ekonomi- och faktureringssystem samt goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
* Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö
* Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag
* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
* Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken snarast möjligt. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Karin Boström e-post:
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson