Relationsskapande Säljare till Berendsen Textil AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Brinner du för mötet med människor och samtidigt få möjlighet att hjälpa kunden med dennes behov? Tycker du om att arbeta relationsskapande och samtidigt få in affärer? Då är du den vi söker! Nu söker vi en relationsskapande säljare till Berendsen Textil AB i Huddinge. Berendsen är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. De skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. I Sverige har Berendsen 1300 medarbetare och omsätter 1.9 miljarder kronor och finns över hela landet. Uppdraget är en hyrrekrytering på 6 månader med god chanser till överrekrytering till kunden.


Arbetsuppgifter

Som relationsskapande säljare kommer du att arbeta i affärsområdet Workwear som är ett av sex affärsområden inom Berendsen som levererar hyr- och tvättlösningar till företag inom industri och verkstad. Affärsområdet erbjuder arbetskläder, skyddskläder, skor och torkdukar. Utöver hyrlösningar erbjuds även kringtjänster i form av smarta logistiklösningar. Anläggningen i Huddinge servar kunder över hela StorStockholm, och där arbetar strax över 30 anställda.

I din roll som säljare kommer du att arbeta med befintliga kunder där största fokus ligger på att serva kunden i dennes behov och vara lyhörd och konsultativ i dina möten med kunden. Du kommer att spendera en stor del av dina dagar ute hos kund och kommer att arbeta mot tydliga mål och KPIer. Du kommer också att vara inne på kontoret och registrera dina möten i Berendsens affärssystem Lime och för att följa upp dina aktiviteter. På Berendsen värderar med teamkänsla och samarbete och därför kan du behöva hjälpa till på kundtjänsten vid behov för att hjälpa kunder med deras behov och frågor över telefon.

I din roll ingår uppgifter som;
- Vårda befintliga kunder och omförhandla befinliga avtal
- Merförsäljning, arbeta aktivt med att öka värdet på befintliga avtal
- Pricing och avtalsvillkor, årlig prisjustering och upprätta aktivitetsplaner för att öka lönsamheten på kunderna
- Planera och proaktivt genomföra kundbesök med en strukturerad agenda för att uppnå syfte och mål med besöket
- Lösa kundernas önskemål och problemställningar. Följa/kommunicera ut aktiviteter till kunderna.
- Ta en aktiv roll i KAM/D-teams arbete


Din bakgrund

Vi söker dig som brinner för mötet med människor och med kunden! Du har tidigare arbetat med någon form av relationsskapande sälj och service och tycker om att ha ett jobb med stor variation och flexibilitet. Som person värderar du teamet och företagets framgång och uppskattar ett bra samarbete mellan kollegor. Du är målinriktad, lyhörd, prestigelös och serviceinriktad. Du är inte rädd för att hugga i, hjälpa till och är van att hantera människor på olika nivåer i organisationen. Då viss administration ingår i tjänsten är det viktigt att du också är strukturerad och organiserad i ditt arbete. Krav för tjänsten är Körkort B samt svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Stockholm

Tillträdesdag

Omgående, enligt överenkommelse

Information

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum - sök därför tjänsten redan idag!

Hos oss på Lernia får du möjlighet att prova på uppdrag hos våra kunder i flera olika branscher. Att vara konsult hos oss fungerar mycket på samma sätt som hos en traditionell arbetsgivare då vi har kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och företagshälsovård. Hos oss har du som konsult nära kontakt med din konsultchef genom hela din anställning, vars främsta syfte är att få dig att utvecklas i din yrkesroll och trivas på din arbetsplats.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 22 april 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


Teamleader Inhouse

Teamleader Inhouse

16 november 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

16 november 2024

Säljchef

Säljchef

16 november 2024

16 november 2024