Releasesamordnare [Lumera / Inca] till Skandia

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. På Skandia blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - man vill framåt och ge långsiktigt värde. Man bryr sig på riktigt, om jobbet och om varandra, så man kan prestera och samtidigt må bra på vägen.

Nu ser vi fram emot din ansökan!

Releasesamordnare [Lumera / Inca] till Skandia

Plattformen Lumera får en allt mer central roll inom liv- och pensionsområdet på Skandia och därför söker vi nu en Releasesamordnare som ska hjälpa till med att sätta strukturer, processer och arbetssätt kring samordningen av releaser.

Rollen som Releasesamordnare innebär att du är spindeln i nätet. Du har stenkoll på vad Skandia förväntar sig få leverans av från Lumera samt följer upp det som sen faktiskt kommer. Du arbetar tillsammans med affär, program och förvaltning. Du behöver kunna se helheter och ha en förmåga att verka som brygga mellan affärsägare och tekniker.

Du kommer att ansvara för samordning och kommunikation i samband med de releaser av ny version som kommer för Lumera. Du kommer också tillsammans med teamet att ansvara för planering och uppföljning av driftsättning av nya versioner samt se till att berörda verksamheter har den kunskap och information som behövs för att hantera en ny version av Lumera. På Skandia arbetar man enligt ramverket SAFe och du kommer tillhöra ett av teamen som är under uppbyggnad.

Vi söker dig som:

- Har erfarenhet av Lumera, både systemet och leverantören (fd Inca / Intello)
- Kan försäkringsområdet inom liv- och tjänstepension
- Trivs som spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt
- Motiveras av att driva förändring och införa nya processer
- Kan agera bryggan mellan affärsägarna och IT


Du har god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt i både svenska och engelska.

En bakgrundskontroll är ett obligatoriskt sista steg i rekryteringen.

Är du intresserad av att få veta mer?

Kontakta Maria Widegren, Rekryteringskonsult 073-423 15 50, maria.widegren@idg.se. Vänligen ansök snarast med ditt CV eller LinkedIn-profil, så tar jag kontakt med dig så snart som möjligt! Intervjuer/urval sker löpande.

Om Skandia

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IDG Recruitment
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2021
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Liknande jobb


Configuration Manager till Beyond Gravity Linköping

Configuration Manager till Beyond Gravity Linköping

22 oktober 2024