OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vill du bli en del av en framgångsrik och växande verksamhet, där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med härliga kollegor? Är du serviceminded utöver det vanliga, van att arbeta i en internationell miljö och har kännedom inom Relocation/Mobility eller HR?
Då ser vi fram emot att höra av dig!
"Att arbeta som Relocationkonsult är att ha ett arbete med omväxling och mycket glädje! Det är ett stort privilegium att få vara med människor som har tagit ett stort beslut om att flytta till ett annat land. Som Relocationkonsult är man en viktig del i hela processen från början i hemlandet till flytten i Sverige då vi ses på plats. Det kan vara de små frågorna som blir de viktigaste lösningarna som blir det avgörande hur familjerna kommer att trivas i sitt nya hemland." säger Amanda Karlsson, sedan några år Relocationkonsult hos oss på Alfa.
Alfa Quality Moving växer och söker en Relocationkonsult till sitt specialistteam i Stockholm.
Arbetsbeskrivning
Som Relocationkonsult blir du en viktig del av Alfas Mobility team och säkerställer att våra kunder och deras medarbetare får professionell support i samband med flytt till och från Sverige. Du samarbetar med svenska och internationella uppdragsgivare och i din roll fungerar du som kontaktperson för både kunder och medarbetare.
En expatriat ställs inför en mängd utmaningar i samband med sin flytt och professionellt stöd är ofta avgörande för en lyckad vistelse.
Som Relocationkonsult säkerställer du att dina klienter får den bästa supporten och hjälper till med till exempel:
-Hantera olika typer av ansökningar
-Boka möten hos banker
-Registrera korrekta uppgifter hos myndigheter
-Kontakta försäkringbolag
-Kontakta hyresvärdar
-Kontakta skolor
-Besikta bostäder vid in- och utflytt
-Följa med och stötta vid besök hos myndigheter, banker, skolor mm.
Som Relocationkonsult har du ett brett kontaktnät och samarbetar löpande med olika specialister internt hos Alfa, uppdragsgivare och familjer som flyttar, samt aktuella myndigheter och andra samarbetspartners.
I rollen som Relocationkonsult ingår du i Alfas Mobility team, rapporterar till Business Manager Mobility och är placerad på vårt kontor i centrala Stockholm.
Din profil
Den vi söker har relevant eftergymnasial utbildning och minst tre års erfarenhet från närliggande område inom Relocation/Mobility, HR eller administration.
Du behöver trivas i en både internationell och multikulturell arbetsmiljö och ha hög "multicultural understanding". Vi ser det som mycket positivt om du har bott och studerat eller arbetat utomlands. Vidare har du van att arbeta i olika affärsstödjande system och har en mycket god administrativ förmåga. Du behärskar engelska och gärna svenska på hög nivå i både tal och skrift och har du även andra språkkunskaper är det en fördel.
Som person är du trygg, positiv och får energi av att träffa nya människor. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor med hög kompetens. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en god kommunikatör och ser god service som en självklarhet. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information
I denna rekrytering samarbetar vi med Maxkompetens. Vid frågor, kontakta Malin Rangstedt på mail malin.rangstedt@maxkompetens.se eller telefon 072-080 23 65.
Sista ansökningsdag: 1/8
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.
Arbetstid: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
Med 10 kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland hanterar Alfas personal mobility- och andra uppdragstjänster i ca 150 länder årligen. Vi arbetar nära kunderna på ett innovativt och lösningsfokuserat sätt med hög kvalitet, hållbarhet och omtanke som ledord.
På Alfa är vi stolta över våra certifikat inom ISO 14001 och ISO 27001. Alfa har AAA i kreditbetyg, samt medlemskap i flera prestigefyllda organisationer inom mobilitetstjänster världen över.