OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Remote Resolution Technician Remote Services söker erfarna medarbetare till MDS, Managed Desktop Services - Client Support med inriktning på Remote Resolution.Remote Service är CSC's second line support och löser de problem som Helpdesk dispatcher inte löser i första samtalet.2nd line arbetar reaktivt och tar själv kontakt med kund och säkerställer lösning på problemet samt kundtillfredsställelse. Remote Services är kundens kontaktpunkt vid felanmälan på IT-system som ger en professionell service.När det kommer in en felanmälan analyseras problemet och det upprättas ett case i ärandehanteringssystemet.Remote Services ska säkra att kunden får sina problem och frågor lösta samt att de alltid upplever att de får en god service.Jobbet innebär i första hand support åt finsktalande kunder i tidsintervallet 06.00 till 16.00 och utförs på CSC's kontor i Stockholm eller i Linköping. Din bakgrund - Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i ett supportflöde med first- och second eller third line support.- Du har djup kompetens inom PC- och nätverksområdet samt erfarenhet av kvalificerad problemlösning via telefon och remoteverktyg.- Du har dokumenterat god kunskap om Microsoft, 2000, XP, Office mm. - Du talar flytande finska och har goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt - Om Du även har kompetens inom Exchange Server, Citrix, Notes, och CA's produktsortiment är det meriterande. Personliga egenskaper Du är självklart serviceinriktad och ansvarstagande samt van att hantera datoranvändare med olika kunskapsnivå.Du är tydlig i din kommunikation till kunderna.Det är viktigt att du klarar av att arbeta under tidspress samt kan hantera uppföljning och mätning.Du kan ta egna initiativ och kan arbeta i grupp såväl som självständigt.Att arbeta i CSC innebär ständiga förändringar och snabb utveckling, därför är det viktigt att du är flexibel och ser möjligheter. Låter detta som ett jobb för dig?Skicka din ansökan genom länken nedan så snart som möjligt och senast fredag den 7 april. Du kan även besöka oss på www.csc.com/se. CSC är ett av världens ledande IT-företag med cirka 80 000 medarbetare.I mer än 45 år har CSC levererat innovativa lösningar med hjälp av ledande teknologier och spetskompetens inom IT. CSC etablerades i Sverige 1994.Vi har expanderat kraftig under åren och har idag cirka 850 medarbetare.Vi arbetar lokalt, nordisk och globalt med en spännande kundportfölj inom flertalet branscher.Med bred kompetens och ett stort utbud av IT-relaterade tjänster skapar vi möjlighet för våra kunder att uppnå sina strategiska mål och förbättra sin effektivitet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Holmström
Flrmming Hansen
Alan Young
Alan Young
Flemming Hansen
Line Manager Magnus Gunnarsson