Renewal Coordinator

Arbetsbeskrivning

Har du ett detaljsinne, är duktig på att organisera och på att skapa struktur i ditt arbete? Trivs du i en administrativ och serviceinriktad roll och önskar nya utvecklingsmöjligheter? Vill du bli en del av ett positivt, prestigelöst och kompetent team i ett internationellt företag? Till vårt Renewals team med placering på AWA´s huvudkontor i centrala Malmö söker vi nu en Renewals Coordinator.

 

Vilka är vi?

AWA är ett ledande konsultföretag inom IP (immaterialrätt) med kontor i både Europa och Asien. Våra kunder är innovationsintensiva företag – allt från uppstartsföretag till ägare av världens mest kända varumärken och patentportföljer. Med patentingenjörer, jurister och paralegals finns bred kompetens inom immaterialrättsstrategi och juridiska tjänster inom patent, varumärke och design.

 

AWA är ett anrikt företag och grundades 1897 i Sverige av Anders Wilhelm Andersson. Idag är vi ett globalt företag med mer än 400 medarbetare på våra 20+ kontor runt om i Sverige, Danmark, Norge, Belgien, Schweiz, Kina och Hong Kong.

 

Om tjänsten

Det huvudsakliga fokuset ligger i hantering och koordinering av förnyelser av och ändringar i kundernas patentportföljer. Tjänsten är av internationell karaktär och du kommer att ha kontakt med våra många kunder runt om i världen. Det finns goda möjligheter att påverka både arbetssätt och egen roll, allt för att skapa mer kundvärde. Som Renewals Coordinator inom Patent, kommer du att ingå i kundteam tillsammans med konsulter och paralegals.

 

Arbetsuppgifter:

- Kontakt och korrespondens med kunder och myndigheter över hela världen samt intern personal i samtliga av AWAs bolag internationellt

- Hantering av förnyelser av patent

- Hantering av ärenden via digital kundportal

- Övriga administrativa uppgifter kopplade till förnyelseprocessen

- Stötta och hjälpa andra kollegor inom teamet

 

Du kommer att tillhöra en avdelning som är placerad på vårt huvudkontor i Malmö, centralt beläget nära Centralstationen. Avdelningen består av 20 personer fördelade i två team, ett inom varumärke och ett inom patent. Du kommer att bli en del av ett positivt och glatt team, som kännetecknas av hög kompetens och en vilja att utvecklas. Du erbjuds ett självständigt arbete där du arbetar nära våra kunder med arbetsuppgifter där du har ansvar från början till slut.

 

Tjänsten är på heltid med önskad tillsättning är så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid.

 

Vem är du?

Vi söker dig som har god tidigare erfarenhet inom administration. Kanske har du också gått en utbildning som Paralegal och på så vis har en viss juridisk kunskap med dig in i rollen. Har du dessutom erfarenhet inom immaterialrätt är detta meriterande. Då vi är ett internationellt bolag, är det också viktigt att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper i Microsoft Office paketet.

 

För att bli framgångsrik och trivas i rollen krävs att du är detaljorienterad, ansvarskännande samt drivs av att leverera kundvård i toppklass!  Du har en god organisations- och prioriteringsförmåga, är van vida att hantera flera komplexa frågor samtidigt, samt att hålla deadlines. Du är mån om goda samarbeten, både internt och externt, och är lyhörd, hjälpsam och prestigelös i din approach. Vi tror också att du är nyfiken kring hur man kan göra saker annorlunda och tycker om att tänka utanför boxen.

 

Utöver detta ser du noggrannhet som en självklarhet samt har en hög integritet eftersom du kommer att hantera information som kräver sekretess. Dessutom är du också en person som förstår värdet av engagemang, samhörighet och som har nära till skratt tillsammans med dina kollegor!

 

Vi på AWA har en värdegrund som bygger på passion, öppenhet och mod – vilken vi hoppas du delar med oss!

 

Vårt erbjudande

Hos oss är medarbetare mycket värdefulla för oss och det är viktigt att alla får ta ansvar och känner mod att våga dela sina idéer. Det är en platt organisation med högt i tak och hos oss får du med öppenhet vara med till att både påverka och bidra till bolagets fortsatta utveckling! Dina kvalificerade och dedikerade kollegor kommer att stödja dig och utmana dig till att trivas och utvecklas. Vårt mål är att vara en attraktiv arbetsgivare där du känner passion för ditt arbete, och därför investerar vi i dig från dag ett med bland annat utbildning, nätverkande, träning och sociala sammankomster.

 

Våra kontor har certifierats som ett ”Great Place to Work” vilket är baserat på medarbetarundersökningar och omfattande granskning av medarbetarnas erfarenhet av förtroende och stolthet på arbetsplatsen.

 

Utöver intressanta arbetsuppgifter och en trevlig arbetsmiljö får du också möjligheten att bli aktieägare i företaget, oavsett din yrkesroll. Detta då AWA ägs till 100% av sina anställda och mer än hälften väljer att investera eller inneha aktier i koncernen. Detta återspeglar vårt personliga och långsiktiga engagemang för både företaget och våra kunder. 

 

Vill du veta mer?

För frågor om tjänsten är du välkommen att vända dig till rekryterande chef:

Helle Lerche Neergaard, Head of Operations – Aftermarket Services

helle.neergaard@awa.com

 

För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att vända dig till:

Jessica Nilsson, Talent Acquisition Specialist - HR

jessica.nilsson@awa.com

 

Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med ditt CV och personliga brev så snart som möjligt, dock senast den 23/4. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AWA Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2023
  • Ansök senast: 23 april 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024