OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter en roll där du får vara med och bidra till en bättre miljö, för såväl vår planet men också för kommunens boende? Där du tillsammans med dina kollegor skapar förutsättningar för att Hammaröborna ska kunna bo, leva och andas ut.
Om tjänsten
Som vår nya renhållningssamordnare blir du kommunens specialist inom renhållnings-, avfalls- och återvinningsfrågor och vi ser därför att du vill vara med och leda, utveckla och ta ansvar för området. Det är viktigt för att vi ska kunna fortsätta utvecklas och forma framtidens Hammarö till en mer effektiv och miljöinriktad kommun!
Du arbetar med utgångspunkt från våra kunders och medborgares förväntningar samt lagstiftningens krav i samverkan med intressenter i regionen. Detta ställer krav på att du både trivs i en strategisk och operativ roll. Då du ingår i enhetens ledningsgrupp och har ett driftansvar över renhållningsverksamheten, vilket innefattar restavfall, slamhantering, ÅVC och till viss del ÅVS.
Du ansvarar också för att löpande bevaka förändrade lagkrav och hålla dig uppdaterad i renhållningsfrågor för att utifrån dessa utvärdera, initiera och föreslå nya arbetssätt och metoder.
I ditt arbete kommer du även ha kontakt med allmänheten, myndigheter, kommunala förvaltningar, leverantörer, entreprenörer och externa konsulter. Vi samarbetar även mycket med flera andra kommuner i Värmland kring renhållningsfrågor och ser detta nätverk som en nyckel in i framtiden.
Om dig
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom miljövetenskap eller liknande och som tidigare har arbetat med avfallshantering och renhållningsfrågor. Vi tror det är fördelaktigt om du tidigare arbetat i en kommunal verksamhet men det är inget måste så länge du är nyfiken och har en stark vilja att lära dig.
Grundläggande ekonomikunskaper och kunskap inom lagstiftningen som berör renhållning och avfall är ett måste för att kunna axla rollen.
För att passa i tjänsten behöver du trivas i sociala sammanhang, där du för kommunens talan samtidigt som du är ödmjuk och lyhörd inför den kunskap och information du får till dig.
Du har en stark ansvarskänsla vilket ständigt driver dig framåt.
Körkort är ett krav.
Om oss
På Hammarö är du alltid nära. Nära vattnet, skogen, staden och naturen. Vi är även nära varandra.
Hammarö är en attraktiv boendekommun. Vi vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Kommunen har drygt 16 000 invånare och huvudorten är Skoghall. Med 54 kvadratkilometer är vi är till ytan en av Sveriges minsta kommuner, vilket gör att det alltid är nära till naturen såväl som till kommunens service. Hammarö kommun växer, har goda resultat och bra verksamheter med stolt personal. Vi på serviceförvaltningen jobbar nära våra invånare och möter dagligen Hammaröbor och besökare i kommunen. Det är vi som ansvarar för Hammarös fastighet- och fritidsanläggningar, gator och vatten, lokalvård och kost i våra verksamheter. Vi finns här för Hammaröbornas skull.
Om processen
I denna process samarbetar vi med Testhuset. Har du frågor är du välkommen att slå Åse Granfeldt 070 220 62 60 eller Andrea Elfman på 073 509 38 66 en signal.
Välkommen med din ansökan senast den 14/9.
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110
070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07