OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi sätter värde på allt - för en hållbar morgondag! Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi en viktig roll att fylla. Vårt uppdrag är att skapa affärsmässig samhällsnytta genom att ta ett långsiktigt ansvar för miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering och återvinning. Genom att aktivt satsa på forskning och utveckling tar vi också ansvar för framtiden. Vår tunga fordonsflotta är fossilfri och vi behandlar drygt 1 miljon ton avfall och återvinningsmaterial om året. Vi är en koncern med två bolag som ägs av 10 kommuner i Västsverige och totalt är vi ca 800 medarbetare. Helhetsperspektiv, Engagemang, Tillsammans och Ansvar sammanfattar vårt förhållningssätt!
För mer information besök: www.renova.se
http://www.renova.se/
ARBETSUPPGIFTER
Affärsområde Återvinning söker en ekonomiassistent med inriktning redovisning. Vi söker dig som har arbetat som ekonomiassistent något år och vill utvecklas vidare inom området redovisning. Rollen är placerad på Sävenäs och ingår i enheten för försäljning. Där har du ett nära samarbete med controller och redovisningsekonom samt med verksamheterna.
Som ekonomiassistent med inriktning redovisning arbetar du för att en korrekt leverantörsfakturahantering. Du utför de redovisningsuppgifter som krävs för att enheten ska kunna leverera kvalitetssäkrade bokslut som ger en rättvis bild av bolagets ekonomiska ställning till ledning, ägare och andra intressenter.
I arbetet ingår att stödja, utveckla och förbättra administrativa processer kopplat till ekonomifunktionen inom affärsområdet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir bland annat:
- Arbetsorder- och inköpsorderhantering.
- Förkontering av leverantörsfakturor.
- Registrering av bokföringsordrar.
- Inköpsanmodan- och inköpsorderhantering.
- Kontroll av tidsedlar samt kontering av leverantörsfaktura.
- Ekonomiuppföljningar, kontroller och analyser.
Vi arbetar i affärssystemet IFS.
KVALIFIKATIONER
- Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning och/eller grundläggande yrkeskompetens.
- Erfarenhet från arbete med leverantörsfakturor och bokföring.
- Goda kunskaper Officepaketet, främst Excel.
- Kunskaper av IFS affärssystem är ett meriterande.
Vi söker dig som är noggrann, ambitiös och vill utvecklas inom området för ekonomi. För att trivas i rollen är du strukturerad och har en god känsla för kvalitet och detaljer. Tjänsten innebär många olika kontaktytor så du bör ha god social förmåga och trivs med att arbeta i grupp så väl som självständigt. Du är flexibel i ditt tillvägagångssätt och kan anpassa dig utifrån den arbetsbelastning som råder. Du har lätt för att samarbeta och kan organisera ditt arbete efter behov. Intresse för miljö och miljöfrågor är en självklarhet på Renova!
ÖVRIGT
På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym.
Övriga förmåner innefattar karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.
Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.