Renova söker en kundservicemedarbetare till ett sommarvikariat

Renova söker en kundservicemedarbetare till ett sommarvikariat

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning! Vårt uppdrag är att skapa affärsmässig samhällsnytta genom att ta ett långsiktigt ansvar för miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering och återvinning. Vår tunga fordonsflotta är fossilfri och vi behandlar drygt 1 miljon ton avfall och återvinningsmaterial om året. Vi är en koncern med två bolag som ägs av 10 kommuner i Västsverige och hos oss jobbar ca 800 medarbetare. Helhetsperspektiv, Engagemang, Tillsammans och Ansvar sammanfattar vårt förhållningssätt!
För mer information besök: https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som kan vikariera under sommaren när våra ordinarie kundservicemedarbetare har semester.

Rollen innebär att du, huvudsakligen via telefon och mejl, matchar kundens önskemål mot Renovas varierande och komplexa utbud av tjänster. Du löser våra kunders önskemål och behov på ett initiativrikt, servicemedvetet, och kreativt sätt.

Du kan även komma att ansvara för en del administrativa uppgifter som utförs i gruppen, exempelvis kontroller och uppföljning i olika kundflöden. Samtidig arbetar du efter våra rutiner och arbetssätt.

Som medarbetare i vår kundservicegrupp har du en viktig roll med många kontaktytor, både externt och internt. Externt sett är du i många fall våra kunders främsta kontakt med Renova, internt arbetar du nära säljare och trafikledare.

Arbetstiderna kan komma att variera, vår Kundservice är bemannad 07:00-16:30 alla vardagar.


KVALIFIKATIONER
• Du har minst gymnasiekompetens gärna med ekonomisk inriktning
• Du har goda IT-kunskaper och förmåga att lära dig olika system
• Du uttrycker dig väl på svenska, både tal och skrift
• Du har förmåga att analysera och ifrågasätta befintliga arbetsprocesser och att utveckla arbetssätt
• Erfarenhet av kundservicearbete eller annat arbete inom service är meriterande
• Tidigare arbete i något affärssystem är meriterande, gärna IFS

För att lyckas i rollen har du en positiv framtoning, är trygg i dig själv och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är flexibel och utvecklingsorienterad och testar gärna nya idéer och förbättringsförslag.

Du har intresse, vilja och förmåga ge service och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos kunderna. Att ge det lilla extra för att göra våra kunder nöjda ser du som en självklarhet! Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund. Vi ser därför extra mycket fram emot manliga sökande.

ÖVRIGT
På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym.
Övriga förmåner innefattar karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Renova AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2023
  • Ansök senast: 10 april 2023

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024