Replenishment Planner

Arbetsbeskrivning

Hedin Parts and Logistics är en del av Hedin Mobility Group (HMG)och vårt uppdrag är att vara deras globala distributör av reservdelar och tillbehör. Vi skall serva alla Hedin Mobility Group’s varumärken i Europa* från distributionscentraler i Sverige och Europa med hjälp av supply chain hubbar i Nordamerika och på sikt även Asien. Vi har rollen som agenter till HMGs importörer vilka är våra försäljningspartners. Våra kunder är HMGs återförsäljare, externa återförsäljare, e-konsumenter, andra distributörer och externa industri/automotive-3PL-kunder. Hedin Parts and Logistics har för närvarande tre kontor i Sverige, Nyköping, Trollhättan och Mölndal. Nu söker vi till vårt kontor i Nyköping en initiativrik och lösningsfokuseradReplenishment Planner som kan säkerställa produkttillgängligheten.

Beskrivning av tjänsten
Som ReplenishmentPlanner ansvarar du för varuförsörjningen till samtliga lager inom HMG, du säkerställer att aktuella produkter finns tillgängliga. Rollen innefattar många kontaktytor både internt och externt samt ett nära samarbete med kategorichefer för uppdatering av produkter enligt efterfrågan och att utreda eventuella leveransstörningar. Vidare behöver du kunna jobba både strategiskt och mer ad-hoc för att säkerställa aktuellt lagersaldo. Du har en stark drivkraft, är kommunikativ och social och trivs med att skapa ett brett nätverk. Du kommunicerar obehindrat på engelska då det är en hel del kontakter med utländska bolag.

Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
- Ansvar för varuförsörjning till samtliga lager
- Optimering, utförande och effektivisering av produkttillgänglighet
- Säkerställa optimal tillgänglighet på samtliga lager
- Arbete för ständig förbättring genom förändring och optimering av processer
- Utreda eventuella leveransstörningar i samarbete med kategorichefer

För att trivas i rollen ser vi att du lockas av en miljö med entreprenörsanda där alla strategier ännu inte finns på plats så du kan vara med att forma och påverka. Du vill vara en del av ett expansivt bolag och att arbeta mot högt uppsatta mål och att leverera resultat är något du är van vid. Vidare trivs du bra med att arbeta i team och vill vara en del av en företagskultur där vi vinner tillsammans och är måna om att ha kul längst vägen. Laganda, positivitet och viljan att vara med på en tillväxtresa är något du värdesätter högt.

Vem är du?
Vi ser att du har bakgrund från materialplanering eller inköp, gärna med erfarenhet av planeringssystem. Det är meriterande om du har utbildning inom logistik, inköp eller supply chain. Du har god kunskap i Excel och övriga delar i Officepaketet och är van att hantera en större mängd data. Du kommunicerar obehindrat i Svenska och Engelska i såväl tal som skrift. Som person är du kreativ och driven med ett innovativt, ihärdigt och lösningsfokuserat arbetssätt. Du är en god lagspelare och ser värdet i att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor samtidigt som du har gedigen erfarenhet från att arbeta självständigt. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett starkt kommersiellt tänkande.

För att lyckas i rollen tror vi att du är analytisk, självgående och utvecklingsinriktad. Du är kommunikativ och tycker om att arbeta verksamhetsnära och trivs både med att arbeta med detaljerna och att se till helheten.


Vi erbjuder
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av trygghet, trovärdighet och tillgänglighet.
Orio AB köptes 2022 upp av Hedin Mobility Group och har efter det börjat expandera och bytt namn. Vi är bara i början av vår expansion så vi erbjuder dig chansen att följa med på en spännande resa som präglas av tillväxt och utveckling där du kommer vara delaktig i utvecklandet av Hedin Parts and Logistics,

Låter det spännande? Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!

För mer information om rollen, vänligen kontakta Helena Lantz på helena.lantz@orio.com eller Martin Eriksson på martin.eriksson@orio.com

Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 2023-03-03
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.


Om den här rollen inte känns rätt men du är öppen för nya möjligheter så hör gärna av dig till ansvarigt rekryteringsteam, Helena Lantz på helena.lantz@orio.com eller Martin Eriksson på martin.eriksson@orio.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 3 februari 2023

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


18 december 2024