Replenishment- & utvecklingschef

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och påverka utvecklingen av en central funktion inom Inköp och Supply Chain på ett företag som befinner sig på en spännande transformationsresa? Är du en erfaren ledare som är driven och vågar tänka nytt? Då kan det här vara rätt arbetsplats och roll för dig! Vi söker just nu en Replenishment & utvecklingschef till vår inköp- och varuförsörjningsorganisation där du får vara med och bidra med att öka vår utvecklingstakt mot morgondagens Supply Chain.

Vi erbjuder dig

Som Replenishment- & utvecklingschef ansvarar du för att leda, utveckla och säkerställa varuflödesplaneringen för Åhléns samtliga handelsplatser. Du kommer att leda och ständigt förbättra arbetet tillsammans med Sortiment- och inköpsdirektören, för att utveckla och optimera tvärfunktionellt arbete. Du bidrar stort i att utveckla det strategiska, taktiska och operativa arbetet inom supply planning för att säkra en framåtlutad Supply Planning-avdelning.

Tillsammans med ditt team har du även ansvar för att säkerställa metodik, processer och verktyg för ett effektivare prognosarbete och volymberäkning. Du säkerställer den dagliga operativa varuförsörjningen mot uppsatta mål och KPI:er.

Rollen ingår i sortiment- och inköpsavdelningen och rapporterar till Sortiment- & inköpsdirektören.
Vem söker vi?

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.

Till oss tar du med dig

- En relevant akademisk utbildning inom t.ex ekonomi, logistik, management eller motsvarande.
- Minst 5 års erfarenhet av varuplanering och varustyrning inom detaljhandel eller opti-channel.
- Erfarenhet av system för varuflödesplanering, Relex är mycket meriterande.
- Erfarenhet av att leda och utveckla ett team av specialister.

I denna rekrytering värdesätter vi dina personliga egenskaper högt. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är nytänkande och har modet att utmana dig själv och andra. Vidare har du en god analytisk förmåga och är en duktig kommunikatör.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på sex månader och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Tjänsten är placerad på Åhléns Servicekontor på Dalagatan vid Norrtull i Stockholm.

Urval kommer att ske löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 5 mars 2023

Liknande jobb


20 november 2024

11 november 2024