OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering.
Under verksamhetsåret 2014 omsatte bolaget 71,9 miljarder euro och hade 357 000 anställda i över 200 länder. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby.
Det senaste affärsåret (2014) var omsättningen för Siemens i Sverige ca 20 miljarder kronor.
Läs mer om Siemens på www.siemens.se
Vi söker nu omgående en Reporting administrator till Siemens för ett uppdrag fram till årsskiftet med eventuell möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter
I rollen som Reporting administrator kommer du att arbeta med att leverera fasta rapporter, ad hoc rapporter och underlag för beslutsfattande eller uppföljning till våra kunder i de olika Siemens bolagen i Sverige. Du kommer bidra och stötta till att utveckla mottagarnas kunskap och kompetens för optimal hantering av rapporter och statistikunderlag.
Utöver detta kommer du:
• Bidra till att identifiera och definiera en i huvudsak likartad standardleverans till de olika mottagarna inom Siemens-bolagen
• Utveckla och dokumentera arbetsrutiner, processer och arbetssätt samt hantera kvalitetsfrågor och kvalitetssäkring
• Bidra till att säkra en enhetlig kommunikation kring information och processinriktade ändringar
• Dina kontakter kommer i huvudsak att vara nationella men kan vid enstaka tillfällen även bli internationella
Vem är du?
Vi söker dig som troligen har högskoleutbildning inom ekonomi, statistik och 1-3 års erfarenhet av att arbeta med rapportering och statistik. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med HR-relaterad statistik. Det är bra men inte ett krav, om du har erfarenhet av arbete i SAP och/eller HRplus. Du tycker om att arbeta med siffror, har mycket god kunskap i Excel och vana av att hantera stora mängder data.
Som person är du serviceinriktad, kundorienterad och kvalitetsmedveten. I ditt arbete är det viktigt att snabbt kunna sätta sig in i och förstå olika problem och frågeställningar för att kunna styra ärendet rätt eller arbeta för att finna en optimal praktiskt genomförbar lösning. Du är analytisk, noggrann, processorienterad och gillar att driva processförbättringar. Du är social, har god samarbetsförmåga och är van att ta kontakter med personer på olika nivåer inom bolaget. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, avtalsenlig pension och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!
Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.
Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Johanna Vestman, 070-279 05 11
Varmt välkommen med din ansökan
Support, kundkontakt, rapporter