OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en Requirements Manager till Saab Aeronautics. Välkommen till en bred och rolig roll där den ena dagen inte är den andra lik. Vill du arbeta brett med administrativa uppgifter i en ständigt utvecklande och lärande organisation? Här agerar du problemlösande och stöttar dina kollegor med en mängd olika uppgifter. Varmt välkommen med din ansökan!
Om företaget
SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
SAAB är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Mest känt av dessa är Gripen där Aeronautics har ett helhetsansvar från utveckling till försäljning och även support på sålda flygplan.
Dina arbetsuppgifter
Saabs komplexa produkter, som Gripen och dess stöd- och träningssystem, har en omfattande kravbild från kunder och våra myndigheter. Med många produkter är det viktigt att ha ordning och reda på kravbilden för respektive produkt för att kunna visa kravuppfyllnad och uppfylla kundens förväntningar.
Du blir en viktig del i det dagliga arbetet med både kravhantering och verifieringsrapportering, både internt Saab och gentemot deras kunder och myndigheter.
Arbetet består av:
• Kravhantering; framtagning och uppdatering av våra kravspecifikationer
• Hantering av verifieringsinformation för våra produkt-, myndighets- och kontraktskrav
• Utveckling av våra metoder och arbetssätt som används vid rapportering av verifieringsresultat internt samt till kunder och myndighet.
• Stöttning till organisationen i kravrelaterade frågor
Din profil
Du är en öppen och kommunikativ person som skapar goda relationer med andra i din omgivning. I ditt dagliga arbete är du proaktiv och driven samtidigt som du bidrar till ett gott arbetsklimat med en god laganda. Du strävar efter tydlighet, ordning och reda men har ändå flexibilitet då omständigheter ibland kräver alternativa lösningar.
Du vill bli utmanad, både intellektuellt och som person, du har en positiv attityd och tar egna initiativ. Du tycker att det är inspirerande att delta i eller driva stora som små projekt och förstår vikten av en god relation med kunder och myndigheter.
För att lyckas i denna roll behöver du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift då dokumentation ofta är på engelska och kommunikationen med kunder och myndigheter ofta sker på engelska.
Om du har erfarenhet av utvecklingsarbete inklusive kravhantering och verifiering samt erfarenhet och förståelse för kunders och myndigheters behov är det meriterande. Ett visst tekniskt intresse är även det meriterande.
Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Erik Öquist på mailadress erik.oquist@skill.se.
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare