Resande kundsupportmedarbetare till Kiwa

Resande kundsupportmedarbetare till Kiwa

Arbetsbeskrivning

Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen i TIC-branschen och deras serviceorganisation består av ca 35 medarbetare utspridda i hela Sverige. Tillsammans arbetar de med att stötta såväl kollegor i linjen som Kiwas kunder i olika administrativa frågor såsom avtal, offerter, fakturaunderlag mm via mail, telefon och personlig kontakt. Arbetet inom kundsupporten leds av en chef som är placerad i Malmö och organiseras på daglig basis av tre gruppledare.
På Kiwa arbetar vi med att ständigt utveckla kvaliteten såväl internt som externt och att förbättra och effektivisera våra processer. Vi speglar även samhället i stort genom mångfald och vi ser gärna sökande med olika kulturella bakgrunder och strävar efter en varierad ålders- och könsfördelning.

Just nu söker vi på Manpower en resande kundsupportmedarbetare till Kiwas verksamhet.
Som resande kundsupportmedarbetare kommer du vissa perioder arbeta på plats hos Kiwas kunder över hela landet.
Är du en administrativ stjärna som är genuint intresserad av att tillsammans med övriga kollegor inom kundsupport säkerställa en service i världsklass?

För att verka i rollen som resande kundsupportmedarbetare så behöver du trivas med att vara "spindeln i nätet" och tillsammans med andra delar av Kiwas personal bidra till att kundens underhållsstopp blir lyckat. Dessa stopp som vi kallar dem för infaller främst under våren och hösten och varierar från år till år i omfattning. Mellan dessa uppdrag kommer du att arbeta på något av Kiwas kontor som stationerad kundsupportmedarbetare och då vara med att lösa de dagliga uppdragen. För att lyckas i den här rollen behöver du trivas i ett serviceyrke och ha stor social kompetens. Vi tror även att du har den där lilla extra fingertoppskänslan i att möta människor i olika situationer.
Det är viktigt att vi alla hjälps åt för att nå framåt och att en då gör det som behövs och ser sig som en i laget.

Dina främsta arbetsuppgifter är:

* Vara en av kundsupportmedarbetarna med fokus på stopp där man ska vara delaktig i arbetet både före, under och efter stopp
* Registrering i olika databaser
* Fakturering och hantering av tidsedlar under och efter stopp.
* Första linjens interna och externa support främst via telefon och ärendehantering
* Back up vid behov lokalt med uppgifter av administrativ karaktär.
* Back up vid behov i vår kundtjänst.

Tjänsten är placerad på något av våra följande kontor Sundsvall/Övik/Luleå men du och dina kollegor arbetar i en central serviceorganisation för hela Kiwa vilket innebära att du kommer att ha kontakt med både kollegor och kunder i hela Sverige. Arbetstiderna är 7.30-16.00 med begränsad möjlighet till flextid.
Din personlighet är viktig för oss! Du är positiv, lösningsorienterad och vill vara med och påverka och att utveckla - både dig själv och Kiwa. Hos oss är alla en del av Kiwas utveckling och därför har du ett tekniskt intresse och en vilja att förstå vad vi jobbar med för att kunna leverera service med hög kvalitet!
Vad vi vill att du har med dig till oss:

* Något eller några års erfarenhet från en liknande administrativ roll med goda resultat
* Kunskap inom ekonomi på en basnivå såsom kontering av leverantörsfakturor, enklare avtal/offerter
* Goda kunskaper i svenska och engelska
* God systemvana, gärna från Microsoft Dynamics 365 och Agresso
* Möjlighet att arbeta på annan ort i perioder
* B-körkort

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom kundsupport både intern och externt, vana att hantera inkommande ärenden via ärendehantering och telefon, samt har tidigare arbetat i en projektledande roll.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på Manpower på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer.

Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Ansök redan idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Erik Heckler på telefonnummer: 0660-59977.
Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 11 januari 2023

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024