OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stark lagspelare och vill bli en viktig del av Service & Support-avdelningen hos RemaSawco i Linköping? Vi söker nu en resande tekniker som ska ge teknisk service till RemaSawcos kunder i Sverige, med möjliga uppdrag i Norden. Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
RemaSawco är ett svenskt teknikföretag som specialiserar sig på att leverera avancerade systemlösningar för sågverksindustrin. Företaget erbjuder produkter och tjänster inom automation, mätning, och kvalitetskontroll, vilket hjälper sågverk att optimera sin produktion och effektivisera sina processer. Deras lösningar omfattar allt från maskinvision och bildbehandling till intelligent analys av data för att maximera utbytet och minimera spill.
Med en stark närvaro i Norden och internationellt, fokuserar RemaSawco på innovation och utveckling för att möta sågverkens krav på hög kvalitet och effektivitet. Deras mål är att erbjuda hållbara och lönsamma lösningar genom att kombinera teknisk expertis med djup branschkunskap.
I rollen som tekniker ligger de stor vikt på du är en stark lagspelare kombinerat med en du har hög intiativförmåga, professionalism och engagemang för att ge exceptionell kundservice. Du förväntas kunna vara på resande fot under minst 90 dagar om året och vara flexibel kring varierande arbetstider och arbetsuppgifter.
Dina primära arbetsuppgifter kommer vara att tillhandahålla teknisk support/service för RemaSawcos kunder, utföra felsökningar, underhåll, driftsättning och produktmontering.
Arbetstider: 8-17 alternativt 7-16 mån-fre. Helgarbete kan förekomma kopplat till bla leveranser och installationer.
Du kommer i rollen även vara en del av RemaSawcos jourberedskap, vilket innebär att du kommer delta i ett jourrotationsschema för att ge nödstöd till kunderna.
Du erbjuds
- Möjlighet att vara en del av ett växande globalt företag.
- Chansen att utveckla dina tekniska kunskaper
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Tillhandahålla teknisk support och felsökning för kunder, lösa problem och svara på frågor.
* Utföra regelbundet underhåll och service av produkter för att säkerställa deras optimala prestanda och livslängd.
* Utföra installation och driftsättning av produkter hos kunden, se till att allt fungerar korrekt och uppfyller kundens krav.
* Montera nya produkter noggrant och effektivt, för att säkerställa att de uppfyller RemaSawcos höga standarder.
VI SÖKER DIG SOM
- Har god datavana då mycket av felsökningen sker digitalt inom systemens mjukvaror.
- Har en gymnasieexamen
- Har mekanisk erfarenhet och ett stort intresse av att lära sig mer
- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift då arbetet kräver de
- Har B-körkort
- Kan vara på resande fot upp mot 90 dagar om året
Det är meriterande om du har
- Finska språkkunskaper eller något annat språk vid Östersjön.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Hjälpsam
- Lagspelare
- Socialt självsäker
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231