OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Trivs du med kundkontakter och att ge viktig service som påverkar många kan det här vara jobbet för dig!
Länstrafikens beställningscentral växer och är inne i en expansiv fas där du får en viktig roll som Reseadministratör.
Beställningscentralen ansvarar för administrationen kring Region Västerbottens sjukresor samt bokning av färdtjänstresor åt ett antal av länets kommuner. Kunderna är våra medborgare, patienter och all verksamhet inom Region Västerbotten.
Vi söker nu fem nya medarbetare som reseadministratörer till vår beställningscentral inom kundservice, tjänsterna är tillsvidaretjänster.
Sista ansökningsdag: 2023-01-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Länstrafiken Västerbotten och Randstad. För frågor om processen eller mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Karlsson, 070-577 34 61, kristina.karlsson@randstad.se
Placeringsort: Umeå alternativt Lycksele
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, och du blir anställd av Länstrafiken Västerbotten.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter:
Som reseadministratör är du en del av Länstrafikens kundservice och arbetar tillsammans med erfarna och ansvarstagande kollegor. Du kommer till ett team som har god sammanhållning och nära samarbete. Som reseadministratör hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Ta emot resebeställningar via telefon från privatpersoner och vårdgivare och handlägga dessa efter regelverk och avtal.
• Samordna resorna och lägga ut dem på avtalade leverantörer via beställningssystemet SAM3001.
• Göra efterkontroll av registrerade beställningar inför utbetalning samt hantera övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Arbetstiderna är varierande vilket innebär att man jobbar vardagar enligt gällande schema, för närvarande är arbetspassen förlagda mellan 07:00 – 18:00 måndag till fredag.
Som anställd hos oss vill vi att du ska ha förutsättningar för att skapa en bra balans mellan arbete och fritid. Därför har du möjlighet att arbeta en viss del av din arbetstid på distans, om verksamheten tillåter och i samråd med din chef.
Exempel på några av våra förmåner:
• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och ditt intresse
• Föräldrapenningtillägg
• Möjlighet till semesterväxling
• Friskvårdsbidrag
• Viss ersättning för medicin och läkarbesök
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet på minst ett par år. Erfarenhet från arbete i telefonväxel, beställningscentral eller större kundtjänst är meriterande. Du har lätt för att sätta dig in i regelverk och avtal.
Eftersom datorn är ditt främsta verktyg i tjänsten behöver du ha god datorvana. Du behöver ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket samt god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska.
Du har god kommunikativ förmåga och ett genuint intresse av att dagligen möta många människor med en hög servicenivå. Att vara verksam inom särskild kollektivtrafik innebär att man ställs inför många olika situationer och livsöden vilket gör att du måste vara lyhörd och tålmodig. Arbetet är emellanåt stressigt varför du måste kunna behålla ditt lugn och prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs att jobba tillsammans med andra likväl som självständigt.
Sammanfattningsvis:
- Godkänd gymnasieutbildning
- God data och systemvana
- Arbetslivserfarenhet ca 3 år
- Mycket god svenska i tal och skrift samt god engelska i tal
- God kommunikativ förmåga
- Hög servicekänsla
Erfarenhet
Tre till fem år från liknande arbete.
Om företaget
Länstrafiken i Västerbotten AB ägs sedan 2012 av Region Västerbotten.
Länstrafikens uppdrag är främst att upphandla kollektivtrafik och genom entreprenadavtal med olika trafikutövare bedriva linjetrafik i länet och angränsande områden. Länstrafiken har även till uppdrag att bedriva kundservice och har idag kundservicemedarbetare på tre orter i länet; Umeå, Skellefteå och Lycksele. Sedan årsskiftet 2021 har Länstrafiken en beställningscentral inom avdelningen för kundservice som har ansvaret för att boka och administrera resor inom den särskilda kollektivtrafiken.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044