Research, införsäljning & arrangörsstöd till Uppsala Convention Bureau

Research, införsäljning & arrangörsstöd till Uppsala Convention Bureau

Arbetsbeskrivning

Möten & evenemang, Destination Uppsala

UPPSALA CONVENTION BUREAU PÅ DESTINATION UPPSALA SÖKER EN KOLLEGA!

Ditt arbete kommer att ske i nära samverkan med fem kollegor i teamet som värvar möten och evenemang till Uppsala och stöttar arrangörer men också våra partners inom mötes- och evenemangsindustrin. Sök till tjänsten Research, införsäljning & arrangörsstöd redan idag!

Destination Uppsala AB(DUAB) är ett bolag helägt av Uppsala kommun, och är en del av avdelningen Näringsliv & Destination inom Uppsala kommun. Bolaget är en samlande och drivande aktör för att öka antalet besökare i Uppsala och skapa ökad affärsnytta för den lokala besöksnäringen.

Destination Uppsala har genom verksamheten Uppsala Convention Bureau valt att fokuserat arbeta med värvning för att få fler möten och evenemang att förläggas till Uppsala.

En Convention Bureau är en icke vinstdrivande organisation som med hjälp av nationella och internationella möten och evenemang bidrar till utveckling och marknadsföring av en ort/region. En stor del av det dagliga arbetet innefattar uppsökande verksamheten bland lokala personer som är aktiva i svenska och internationella organisationer, förbund och föreningar. Vi hoppas att du vill vara med och bidra till att göra Uppsala till en attraktiv mötes- och evenemangsstad.

Arbetet är till stor del förlagt på vårt kontor i stadshuset i Uppsala under kontorstid, men innebär även arbete ute hos lokala aktörer inom besöksnäringen samt hos föreningslivet före och under möten och evenemang, med viss oregelbunden arbetstid. Arbete på kvällar och helger kan förekomma.

Läs mer om vår verksamhet här: Destination Uppsala (https://destinationuppsala.se/moten-evenemang/)

Ditt uppdrag
I arbetsuppgifterna ingår att tillsammans med övriga medarbetare i teamet aktivt bidra till att fler möten och evenemang kommer till Uppsala. Du kommer att jobba med aktiv bearbetning av nya möten och idrottsevenemang, research och statistikinhämtning samt besvara och hantera inkommande kundförfrågningar och vara ett stöd för arrangörer.

För att lyckas i den här rollen behöver du vara van att sköta flera projekt samtidigt och kan hantera ett högt tempo. Har du erfarenhet av att arrangera kongresser eller evenemang, är det positivt.

Tjänsten kräver att du har mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska, både i tal och i skrift. Samt god presentationsteknik med erfarenhet av att tala inför stora som små sällskap.

Du skall vara administrativ, strukturerad, noggrann samt mycket resultatfokuserad och självgående. Att du fokuserar på kundbehov och kundtillfredsställelse ser vi som en självklarhet.

Ditt uppdrag kan vid behov även komma att innefatta andra uppgifter inom avdelningen näringsliv och destination.

Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning. Du har erfarenhet av besöksnäring eller närliggande branscher samt/eller av att arbeta med nationella och internationella kontakter.

Har du arbetslivserfarenhet av arbete vid en convention bureau samt dokumenterad arbetslivserfarenhet från mötes- eller evenemangsproduktion ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av ett agilt arbetssätt och av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Du har mycket god kunskap inom Officepaketet samt goda kunskaper i digitala verktyg. Det är meriterande om du har kunskap om grundläggande revenue management inom besöksnäring samt tidigare erfarenhet av arbete i CRM, projektledningssystem, registreringsverktyg och funktionärsverktyg.

Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar samt tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare är du kommunikativ och du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vi ser även att du är kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Sist men inte minst söker vi dig som är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Anna Lindström, enhetschef Möten & Evenemang, 018-727 48 34.

Fackliga företrädare:
Akademikerföreningen, Madeleine Klintsbacka, 018-727 48 22
DIK, skyddsombud John Ringh, 018-727 48 86.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Mer information om vår organisation hittar du på destinationuppsala.se (http://www.destinationuppsala.se/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 29 mars 2023

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Event Coordinator till Nordic Capital

Event Coordinator till Nordic Capital

27 november 2024