Researcher / Kundsupport ToFindOut i Stockholm

Researcher / Kundsupport ToFindOut i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att samla in, granska, sammanställa information och parallellt jobba med kundservice?

ToFindOut, det branschledande företaget inom bakgrundskontroller, erbjuder dig en unik roll som kombinerar administration, informationsbearbetning och kundservice! Här blir du en del av vårt research- och kundteam som dagligen har kontakt med kunder, kandidater och samarbetspartners. Rollen är delad då du kommer ha kontakt med kunder via telefon och e-post men också samla in, granska och sammanställa information inför leveranser av bakgrundskontroller.Perfekt för dig som är en god administratör på datorn men också gillar kundservice. Läs mer och sök idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

ToFindOut är en ödmjuk, vänlig arbetsgivare som ser till att du blir väl omhändertagen. Tillsammans med ett 20-tal kollegor sitter du på vårt moderna kontor i centrala Stockholm, vid Norra Bantorget. Ditt team, bestående av 7 personer, präglas av god harmoni och stämning där de gemensamma styrkorna är ansvar, empati och prestation. Vi arbetar på bekväma kontorstider med möjlighet till viss flex.

Här finns också en tydlig utvecklingsplan där du inledningsvis lär dig processer och rutiner om bakgrundskontroller. För att efter ca 3-6 månader jobba mer dedikerat mot och närmare våra kunder.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som researcher och administratör kommer du att efterfråga, ta emot och hantera förfrågningar från kunder som vill göra bakgrundskontroller på kandidater, vanligtvis i samband med rekrytering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bland annat att:

• Samla in information från öppna källor (ex myndigheter, domstolar), arbetsgivare, utbildningsinstitut och diverse databaser.
• Genomföra utländska bakgrundskontroller med kontakter på engelska.
• Sammanställa, granska och presentera informationen samt vara ett bollplank för uppdragsgivare (både i rapportform och muntligen).
• Verifiera och säkerställa CV och referenser.
• Ha kontakt med uppdragsgivare, kandidater och samarbetspartners.
• Möta kunders förfrågningar och vara behjälplig i kundservicefrågor.

Utvecklingsmöjligheter

Efter 3-6 månader, dvs när du lärt dig processer och rutiner, kommer cirka 50% av arbetstiden att övergå i en kundstödjande och administrativ roll. Vilket också leder till en större variation av arbetsuppgifter! Du kommer då ha tätare kontakt med både externa kunder och kundansvariga på ToFindOut som bland annat innebär att:

• Vara kundsupport och stötta kunderna i deras beställningar
• Lägga upp nya användare och produkter för avtalskunder
• Äga kundansvar för några av de mindre kunderna
• Tillsammans med säljavdelningen implementera nya avtal i affärssystemen
• Vara bollplank när nya funktionaliteter för kunderna planeras och testas

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

ToFindOut erbjuder främst bakgrundskontroller på kandidater inom Sverige men även globalt. Samtliga kontroller är kopplade till främst tre delar - ekonomi, juridik och personalia. Vi har en ständig ambition om att leverera de bästa och mest heltäckande bakgrundskontrollerna och ligger i framkant vad gäller digitala gränssnitt och har en egen utvecklingsavdelning.

Vi har många kundförfrågningar att lösa i höst och hoppas att du kan börja så snart som möjligt! Tjänsten är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som:

• Troligen har någon form av eftergymnasial utbildning
• Har tidigare erfarenhet inom någon typ av servicefunktion
• Är flytande i svenska och engelska

 Som person tror vi att du:

• Är noggrann och systematisk i ditt arbetssätt
• Är strukturerad och med god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter och snabbt kunna skifta fokus
• Gillar att leverera mot deadlines
• Har förmågan att jobba på detaljnivå, samtidigt som du är duktig på att se ditt arbete i ett helhetsperspektiv
• Gillar att hantera och kontrollera stora mängder insamlad information
• Trivs med att periodvis arbeta i högt tempo mot uppsatta deadlines
• Är kommunikativ och gillar att samarbeta med andra för att nå goda resultat

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2021
  • Ansök senast: 12 september 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024