Researcher med brinnande intresse för rekrytering

Arbetsbeskrivning

Välkommen till HRM! Att utveckla människor och verksamheter till att nå sin fulla potential är vår mission och vår drivkraft. Det gör vi genom våra fyra affärsområden: Rekrytering/search av chefer och specialister, Interimslösningar, Individuell utveckling samt Lednings och organisationsutveckling. Våra värdeord är drivna, kompetenta och engagerade och det avspeglas i våra kunduppdrag och utvärderingar. Vi trivs med det vi gör och det ger resultat. Att flertalet av oss har bred erfarenhet från både strategiska och operativa roller inom näringsliv och offentlig sektor gör oss dessutom väl förtrogna med våra kunders verklighet. Vår strategi bygger på tre begrepp: Relation, Rekommendation och Referens. Till vardags brukar vi tala om våra 3R. Det är så våra nya uppdragsgivare hittar till oss.

Researcher med brinnande intresse för rekrytering 

Har du ett brinnande intresse för research? Triggas du av känslan när du har bidragit till att den mest lämpade kandidaten blivit anställd? I så fall är du vår nya researcher på HRM Affärsutveckling. Vi är ett härligt gäng som arbetar tillsammans för att nå våra gemensamma mål och det är viktigt för oss att vi har roligt under tiden!

Arbetsbeskrivning

Rollen som researcher är en viktig länk i såväl vår affär som kundernas. Tillsammans med våra rekryteringskonsulter löser du våra kunders rekryteringsbehov genom att finna de vassaste kandidaterna till uppdragen. Rollen som researcher hos oss på HRM är bred och varierande, du kommer att göra allt ifrån att kartlägga branscher, hitta de bäst lämpade kandidaterna, ta initial kontakt med kandidater, annonsskrivning, referenstagning samt vara behjälplig med övrig koordinering och administrering. Det är viktigt att du är orädd att lyfta luren och ta kontakter.

Bakgrund

Du som söker har en researcherutbildning och/eller akademisk examen inom HR och meriterande är erfarenhet av researcharbete och rekrytering. För att du ska lyckas i denna roll behöver du vara en fena i det svenska språket såväl muntligt som skriftligt, samt van att uttrycka dig muntligt och skriftligt i det engelska språket. Självklart är du en van datoranvändare. Du är van att ha extern kundkontakt samt att ta egna kontakter och föra dialoger via telefonsamtal. För rätt person finns det möjlighet att utvecklas i rollen och inom företaget.

Personen vi söker

Vi söker en kollega som både motiveras av att jobba i team och att på egen hand searcha och ta ansvar över olika administrativa arbetsuppgifter. Du har ett sinne för detaljer och är kvalitetsmedveten. Vidare är du van att jobba mot mål och att själv driva vägen fram – där resultatet räknas men vägen dit inte är så väl utstakad. Du har en god portion humor och med självdistans är du med och skapar god stämning på kontoret. Som person är du självgående, noggrann, envis och positiv.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i våra vackra lokaler på Strandvägen i Stockholm, med tillträde i augusti eller efter överenskommelse. Provanställning tillämpas.

Ansökan

För mer information vänligen kontakta Åsa Rosén, asa.rosen@hrmab.se/0702-53 62 65. Sök genom att klicka på länken nedan och följ vidare instruktioner. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande, dock senast den 30 juni 2016. Vi tar inte emot några ansökningar via e-post.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 juni 2016

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


22 november 2024

13 november 2024

8 november 2024