OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi utvecklas och nu letar vi efter en researcher till vår PR-avdelning (analys- och utvärderingsteam).
Arbetsuppgifter
Analys- och utvärderingsteamet, inom vår PR-avdelning, förlitar sig på våra researchers viktiga arbete för att samla in, analysera och använda data till stöd för våra PR-strategier. Som researcher kommer du att ha den viktiga rollen att bedriva djupgående research inom olika områden för att informera våra kommunikationsinsatser.
Huvudsakliga ansvarsområden
Omfattande datainsamling: Använd en mängd olika undersökningsmetoder för att samla in data från olika källor, inklusive undersökningar, intervjuer, offentligt tillgänglig information och data från en rad domäner.
Dataanalys: Använd avancerade analysverktyg och tekniker för att systematiskt analysera och tolka insamlade data och extrahera användbara insikter för att driva PR-strategier.
Trendidentifiering: Kontinuerligt övervaka och analysera konkurrenters aktiviteter, branschtrender och relevant utveckling inom olika domäner, vilket ger PR-teamet strategiska insikter.
Tvärfunktionellt samarbete: Samarbeta nära med PR-teamet, innehållsskapare och andra avdelningar och erbjuda datadrivna insikter för att stödja utvecklingen av PR-projekt och kampanjer.
Intressentengagemang: Odla relationer med viktiga intressenter och branschexperter för att få värdefulla insikter, information och intelligens som formar PR-strategier.
Undersöknings- och metodutveckling: Leda utformningen och genomförandet av undersökningar och undersökningsmetoder för att samla in data om ett brett spektrum av ämnen, som omfattar insikter bortom branschspecifika data.
Innehållspåverkan: Arbeta tillsammans med innehållsteamet för att tillhandahålla datadrivna insikter och information som vägleder innehållsstrategier.
Kvalifikationer
Universitetsexamen i marknadsföring, kommunikation, företagsekonomi, statistik, samhällsvetenskap eller ett relaterat område.
Dokumenterad erfarenhet av dataanalys, forskning och utvärdering inom PR eller relaterat område
Kunskaper i dataanalysverktyg och programvara (Google Analytics, SPSS, R etc.)
Stark kunskap om media och sociala övervakningsverktyg (Google Alerts, Talkwalker etc.)
Kunskap om undersökningsdesign och researchmetoder.
Kännedom om den allmänna opinionen och marknadsundersökningar.
Exceptionell uppmärksamhet på detaljer med ett starkt engagemang för datanoggrannhet och precision.
Kunskaper i att använda statistiska verktyg och datavisualiseringsverktyg.
Flytande svenska och engelska.
Vänligen skicka ditt CV och personliga brev till job@giviton.se
Välkommen med din ansökan!