OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling.Adecco är ett auktoriserat företag.Adecco Finance & Legal Göteborg söker en Researcher som ska vara behjälplig med den administrativa service som kontoret efterfrågar och assistera Rekryteringskonsulterna i det löpande arbetet på kontoret.Du kommer att jobba nära våra rekryteringskonsulter och få en god insyn i deras arbete.Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av: . Administrativ avlastning, såsom att skriva och publicera platsannonser, skriva offerter, boka in kandidater till intervjuer m.m. . Referenstagning . Telefonintervjuer . Förbereda och kvalitetssäkra listor över kundprospects åt Rekryteringskonsulterna.. Administrativ samordning av större rekryteringsprojekt . Avlasta rekryteringskonsulterna med att hålla personliga intervjuer i större projekt.Personliga egenskaper .Du är ordningsam och strukturerad . Du är prestigelös och beredd att jobba med såväl enklare som mer avancerade arbetsuppgifter..Du har intresse av att arbeta med människor och är intresserad av rekrytering och personaladministration.Bakgrund . Relevant arbetslivserfarenhet av administrativt arbete som t.ex. sekreterare.Start: Omgående Sysselsättningsgrad: 100% Tjänsten kommer att starta som en inhyrning i vårt Adecco Sweden Bolag.Intresserad?Ansök senast 20 april 2008 via www.adecco.se (181/49162 Rekryterare) Urvalsprocessen kommer att inledas omgående med fortlöpande intervjuer.