OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eda kommun, utvecklingsavdelningen. ARBETSUPPGIFTER Utveckla och samordna informationsverksamheten i kommunen både internt och externt. Uppgifterna omfattar både strategifrågor kring informationsarbetet liksom praktiskt och operativt informationsarbete. En central uppgift är också att vara bollplank till både politiker och chefer samt kommunikationsstöd i anslutning till projekt. Uppgifterna tar också sikte på att utveckla metoder för kommunikationshantering, liksom att ansvara för mediakontakterna. Uppgifterna omfattar både operativt, praktiskt och strategiskt informationsarbete. KVALIFIKATIONER Utbildning på universitet/högskolenivå inom media och kommunikation eller annan alternativ akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är också en given förutsättning. Med hänsyn till att uppgifterna till stor utsträckning är relationsorienterade och bygger på förmågan att skapa förtroende är social kompetens en förutsättning för att lyckas med jobbet. Stort intresse för samhällsfrågor är också meriterande. Erfarenheter från informationsarbete är nödvändigt. Erfarenhet av liknande arbete i kommun eller landsting är meriterande.