Reseräkningsadministratör

Reseräkningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Är du kunnig inom skatteregler och utläggshantering? Är du en strukturerad och kommunikativ person med intresse för detaljer? Då kanske du är vår nästa administratör till Reseräkningsgruppen! 

Som reseräkningsadministratör hos oss har du uppdraget att ersätta utlägg och resekostnader så snabbt som möjligt, men att samtidigt säkerställa att gällande regelverk efterlevs. Du hjälper och guidar dina Scaniakollegor i såväl Reseräkningssystem som vilka ramverk som gäller. Gruppen du tillhör heter Travel management & Expense och har ansvar för hela reseprocessen på Scania.

Vi erbjuder
På Travel management & Expense arbetar vi i nära samverkan inom gruppen, men även tvärfunktionellt med Payroll, Accounting och Global Mobility, för att nämna några. Hos oss är du en viktig del av ett engagerat team för att hjälpa våra kunder att redovisa sina utlägg, traktamenten och km-ersättningar på rätt sätt. Du tillhör en kultur som lägger stort fokus på service, där ett professionellt bemötande och hög tillgänglighet är ledord för oss. Arbete med ständiga förbättringar genomsyrar vår vardag, liksom fokus på egen kompetensutveckling. Scania erbjuder ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att vi arbetar hemifrån i viss utsträckning.

Dina arbetsuppgifter
Som Reseräkningsadministratör är din huvudsakliga uppgift att, tillsammans med 2 kollegor, hantera Scanias svenska enheters samtliga reseräkningar. Du kommer att granska både reseräkningar, underlag och kvitton enligt gällande regelverk, samt se till att medarbetarna gör rätt i reseräkningssystemet. I arbetet ingår även att besvara frågor och guida i reseräkningssystemet via telefon, Teams och e-post. Utbildningar i reseräkningshantering, samt deltagande i olika forum förekommer också.

Din profil
Vi söker en kommunikativ och strukturerad person med stark servicekänsla. Rollen passar dig som har några års erfarenhet av ekonomiadministration, har goda kunskaper i skatt- och momsregler samt intresse för digitala verktyg då rollen kräver kunskap i system och app.

Vi ser det som en förutsättning för denna roll att du är en lagspelare med ett stort engagemang för ditt uppdrag. Du både talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Meriterande är:

- Utbildning motsvarande 3-årig ekonomiskt gymnasium eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i Microsoft Office paketet
- Erfarenhet från systemet MobileXpense eller annat reseräkningssystem

Ytterligare information
Tjänsten är på heltid tillsvidare och placeringsort är Södertälje.

Kontaktinformation
För mer information kontakta rekryterande chef, Isabelle Runfeldt på tel. 08-553 716 38 eller via mejl isabelle.runfeldt@scania.com.

Ansökan  

Välkommen med din anökan innehållande CV och personligt brev senast 15/5.  
 




Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Liknande jobb


21 november 2024