OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
RESERVATION & PLANNING MANAGER TILL CLARION HOTEL DRAKEN
2023 tänder vi eld på Göteborg när Hotel Draken vaknar på Järntorget. Det här blir stadens nya spektakulära kulturscen till mötesplats med 34 våningar, 474 rum och 13 mötesrum. Draken som är över 100 meter hög blir Göteborgs högsta hotell och här bjuder Skybaren och Restaurangen på en magnifik utsikt. Biografen, Biblioteket, Drakens Spa och Vågen kommer vara de naturliga platserna att hänga på. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på oavsett anledning.
Det är äntligen dags att starta rekryteringen av medarbetare som vill vara med oss på resan, att få elden att spraka lite extra och leverera gästupplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att göra Draken oemotståndlig och att ha de mest passionerade och engagerade medarbetarna! Är du en av dem?
Nu söker vi en driven Reservation & Planning Manager. En stark ledare med öga för kvalité, detaljer och upplevelser. Du kommer vara med och utarbeta ett helt ny produkt i Göteborg. I denna roll blir du den samordnande och drivande kraften i att dels operativt arbeta direkt mot gästen och kommer även arbeta mot våra längre strategiska mål. Du är kommersiell med stor operativ förståelse och drivs av samarbete, öppenhet och insikten att ta fullt ägandeskap för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!
Vill du bli en del av vår framtid i Göteborg? Gillar du att utmana och utmanas? Då är du kanske den vi söker.
Reservation & Planning Manager ansvarar för att hantera alla inkommande affärer till verksamheten. Våra kunder är allt ifrån privatpersoner, grupper, företag och exempelvis event beställare, som alla letar efter en plats där de kan öka sitt interna och externa värde. Här blir du den kommersiellt och operativt samordnande kraften, som får våra gäster att just öka sitt värde!
I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter såsom:
• Huvudansvarig för all incoming, produktion och återköps bearbetning
• Personalansvarig för bokning och koordinatorer.
• “Guardian of the brand” i produktionen av ex events, möten och sammankomster i hela verksamheten
• Strategiskt ansvar för att tillsammans med Revenue Manager att optimera & koordinera hotellets totala försäljning inom alla segment.
• Ansvara för att centrala resurser har de rätta verktygen för att sälja oss
• Samordning av kampanjer & paket samt lokalt ansvarig för Nordic Choice Club, vår centrala kundklubb
• Administrativt arbete i b la PMS, POS, CRM, Sales & Catering och CMS system
• Ansvara för att företagets policys efterlevs inom verksamhetsområdet
• Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell!
På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.
Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?
Sök innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om Clarion Hotel Draken? Följ oss på Sociala Medier för spännande uppdateringar fram till öppningen!
Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.