OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sheraton Stockholm Hotel är ett förstklassigt hotell beläget mitt i centrala Stockholm. Vi har 465 gästrum med komfort utöver det vanliga, en restaurang, lobbybar samt 15 konferensrum. Sheraton Stockholm Hotel ingår Marriott International med mer än 6500 hotell världen över.
Sheraton Stockholm Hotel är ett förstklassigt hotell beläget mitt i centrala Stockholm. Vi har 465 gästrum med komfort utöver det vanliga, en restaurang, lobbybar och 15 konferensrum. Sheraton Stockholm Hotel ingår i den världsomspännande koncernen Marriott International, med mer än 6700 förstklassiga hotell världen runt.
Sheraton Stockholm Hotel söker nu en engagerad och gästfokuserad kollega till vårt fantastisk reservations team !
Vi söker dig som brinner för service och har gästens upplevelse i fokus. Du är noggrann i det du gör och du har ’’ett öga för detaljer’’ För att vi ska kunna ge våra gäster den bästa service och för att vår arbetsplats ska vara den bästa är det viktigt att du är en lagspelare ! Att hjälpa och ställa upp för varandra är en självklarhet för oss !
Dina huvudsakliga uppgifter:
Göra bokningar i de olika bokningskanalerna via mail, telefon, interna bokningar
Stämma av bokningarna i de olika kanalerna och systemen
Hjälpa våra gäster med frågor
Göra up-sell på existerande erbjudande för att ge gästen den bästa upplevelsen
Din bakgrund och dina kunskaper
Eftergymnasial utbildning - hotellrelaterad utbildning är meriterande.
Erfarenhet av reception och eller bokning
Kommunicera flytande i tal och skrift på engelska och svenska
Kunskaper i Opera är meriterande
Vara organiserad
Förväntas vara flexibel i enlighet med de krav som verksamheten ställer
Goda datorkunskaper
Ha förmåga att ta till dig information snabbt
Förmåga att lösa problem och att tänka klart i situationer som kan vara stressande
Förmåga att arbeta individuellt och som en del av ett team med god samarbetsförmåga och en proaktiv inställning
Utstrålar entusiasm, engagemang och stöder ständigt förbättringsarbete
Vi erbjuder:
En tjänst i en härlig internationell och dynamisk miljö i ett fantastiskt team
En heltidstjänst mellan slutet april till slutet oktober där vi erbjuder en bra utbildning som en del i din introduktion.
En tjänst i världens största hotellkoncern med mer än 6500 hotell
Vi har kollektivavtal
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Karolina Szpilewska, Revenue och Reservations Manager på 08-412 34 00.
Välkommen med din ansökan senast 8 mars 2020 ! Vi kommer att påbörja rekryteringen omgående och tjänsten kan därför tillsättas tidigare.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Executive Milena Zachrisson
08-412 35 21
Director of Human Resources Thomas Johansson
08-412 35 20
Human Resources Executive Milena Zachrisson
08-412 35 21
Michaela Bussler
+468412 34 00
Groups & Events Manager Agni Gelasaki
08-4123701
Ross Seward
08-412 34 00
Bram Visser
+4684123400
Groups & Events Manager Agni Gelasaki
08-4123500
Ross Seward
08-412 34 00