Arbetsbeskrivning
Starfinder söker en driven och bilkunnig person till 2nd line supporten hos generalagent i Norrort. Har du erfarenhet av bilbranschen och av reservdels-/tillbehörsaffären så kan detta vara jobbet för dig!
Som en del av servicemarknadsavdelningen kommer du att arbeta med 2nd linesupport för reservdelar och tillbehör. Det innebär att du hjälper återförsäljarna i reservdels- och tillbehörsrelaterade frågor som kan sträcka sig från allt mellan rena produktfrågor till frågor om returer, reklamationer och reservdelskatalog. Du kommer också att stötta och coacha den externa 1st linesupportavdelningen och tillsammans säkerställer ni att våra återförsäljare får bästa möjliga stöd och service.
Dina arbetsuppgifter kommer till exempel att innefatta att:
Använda vårt ärendehanteringssystem för att hantera och lösa supportärenden.
Stötta och utbilda 1st line support för att stärka deras kompetens.
Hjälpa återförsäljarna (ÅF) att hitta delar i reservdelskatalogen och hantera rutinfrågor kring leveranser, returer samt reklamationer och andra förekommande frågor.
Coacha, utbilda och stötta ÅF för en smidigare reservdelsaffär- och beställning.
Löpande jobba för en smidigare och effektivare supportprocess.
Utföra övriga uppgifter och rutiner på avdelningen som att till exempel skapa paket, hantera vinterhjulsordrar och sköta viss manuell fakturering och rapportering.
Löpande kontakt med det europeiska huvudkontoret för support.
Du kommer att ingå i reservdels- och tillbehörsavdelningen, där du rapporterar till avdelningschef. Tjänsten är stationerad i Stockholm.
Din profil:
För att matcha rollen tror vi att du har:
God bilkunskap och ett intresse för fordonsindustrin.
Erfarenhet av att jobba med reservdelar och tillbehör.
Förmåga att arbeta strukturerat med ärendehanteringssystem och e-post.
Mycket goda kunskaper i både svenska samt engelska i tal och skrift.
Stark kommunikativ förmåga.
Självständig och initiativrik med vilja att lära och utvecklas i rollen.
Erfarenhet av att arbeta med support är meriterande.
Vi erbjuder:
I detta dynamiska och starka företag erbjuds du en utvecklande och viktig funktion och du får chansen att arbeta i en inspirerande miljö med engagerade kollegor. Dessutom har du möjlighet att förlägga 50% av din arbetstid på distans, vilket ger dig den flexibilitet du behöver för att skapa en bra balans mellan arbete och privatliv.
Ansökan:
Denna roll ingår i Starfinders uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av Starfinder men jobbar för vår kund. Jobbet innebär en heltidsanställning med start i slutet av augusti och arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag till fredag. Du kommer att få en trygg anställning hos Starfinder med en konsultchef som finns där för att stötta dig.
Frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07 eller Marcus Sölvin på 070 074 59 18. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!