OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din totalleverantör i mopedbilsbranschen. MC-Butiken i Eksjö AB har funnits i Eksjö sedan 1998. Vi säljer mopeder, mopedbilar, fyrhjulingar, tillbehör och reservdelar till alla dessa fordon.
Vi har två webbshoppar: www.mc-butiken.com samt www.mopedbilsdelen.se
Du har med dig erfarenheter av liknande ansvar och arbetsuppgifter, gärna kombinerat med en bakgrund- och/eller kunskap inom fordonsbranschen. Vi ser det positivt om du har kunskap inom logistik & transport och inköp, där detta varit naturliga inslag i din vardag. Även tidigare erfarenheter av att arbeta i nära samverkan med kunder och leverantörer är fördelaktigt. Du är en van användare av IT/affärs-system samt behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Det viktigaste är dock att du är nyfiken, har en hög energi och snabbt kan ta till dig nya kunskaper och förstå hur din roll bidrar till- och samverkar med övriga verksamheten.
Vi söker dig som trivs i en omväxlande vardag där du ges möjligheten att förena ditt teknikintresse i kombination med administration och support. Som person bör du därför vara flexibel, proaktiv och lösningsorienterad för att trivas i rollen. Då ditt arbete i stor utsträckning innebär många kontaktytor ser vi att du en naturlig relationsbyggare med känsla för service som enkelt skapar kontakt med andra. Vidare är du självständig, stimuleras av eget ansvar men trivs också när du får vara en del av ett team som tillsammans hjälps åt och stöttar varandra. Du förstår vikten av struktur, noggrannhet, ordning och reda i ditt arbete för ett lyckat slutresultat. Är du dessutom affärsmässig, driven och brinner för att leverera det lilla extra har du väldigt goda förutsättningar att lyckas i rollen.
Har du ett gott ordningssinne, tydlig administrativ ådra, logiskt tänkande och trivs som bäst när du får förena detta i ditt arbete? Stimuleras du av ett variationsrikt arbete med många kontaktytor i verksamheten? Då har vi tjänsten för dig!
Du kommer att ha din placering i vår butik och blir en viktig del av ett team om 7 personer som arbetar tillsammans.
Kulturen på MC-Butiken präglas av en god gemenskap med en familjär anda där man hjälps åt och stöttar varandra. Medarbetarna är vår viktigaste resurs och tillsammans värnar man om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla.
Du erbjuds ett spännande och omväxlande arbete med många kontaktytor inom verksamheten. Tjänsten är bred och ställer därför krav på såväl god administrativ förmåga såsom teknisk förståelse- och handlag.
Arbetsuppgifterna omfattar alltifrån administration, statistik, ärendehantering till uppföljningar, prissättningar och inköp. Du kommer att rapportera till butikschef och arbetar med köpare över hela Sverige.
• Inköp av reservdelar
• Inköp av tillbehör
• Koordinering av beställningar/transporter
• Prissättning och uppdateringar av sortiment
• Administration så som uppdateringar i system gällande avtal, garantier och priser samt hantering av statistik och support.
• I perioder förväntas du stötta upp och supportera inom verksamheten samt bidra till att identifiera utvecklingspotentialer och förbättringar i verksamheten.
• Sköta postorderbeställningar och inleveranser till lager och kund
• Hålla hemsidan uppdaterad
Skicka in din ansökan direkt. Vi utför intervjuer löpande även innan ansökningstiden är utgången.