OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salvagnini Scandinavia AB är ett dotterbolag till Salvagnini S.p.a. Moderbolaget är ett familjeägt bolag beläget i Sarego i Italien. Koncernen har totalt 1 900 anställda med en omsättning på 4 000 MSEK. Vi arbetar med försäljning, installation, utbildning och service av högteknologisk FMS utrustning för tunnplåtsbearbetning. Vår utveckling av unika tillverkningssystem för stansning, klippning, bockning och laserskärning har gjort företaget till pionjärer inom dessa områden. Salvagnini Scandinavia AB har sitt huvudkontor strategiskt beläget på Bredasten i Värnamo och vi är idag 36 anställda som 2019/20 omsatte c:a 300 MSEK med maskinförsäljningen. Vi har representation i Danmark och Finland samt i Baltikum.
Vi är stolta över vår starka och ständigt växande marknadsnärvaro där vårt lösningsorienterade arbetssätt bidrar till ökad effektivitet i varje produktionsfas för våra kunder. Med en stark tillväxt behöver vi rekrytera fler nyckelpersoner.
I rollen som RESERVDELSANSVARIG är du ansvarig för försäljning och hantering av reservdelar och att lagret drivs så effektivt och lönsamt som möjligt. Arbetet är varierat men dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att supporta våra kunder men också våra interna funktioner som tex. servicekoordinatorer och tekniker med reservdelar och tillbehör. Du tar emot förfrågningar och ställer förfrågan inom Salvagnini Group till våra lagerenheter i Europa (Italien/Österrike/Finland/Baltikum) där du sedan ansvarar för hela flödet från framtagning av offert, till beställning och leverans till våra kunder. Du säkerhetsställer en optimal och kostnadseffektiv lagerenhet för vårt reservdelslager i Värnamo där du löpande uppdaterar med nya reservdelar samt ansvarar för dokumentation och inventering för enheten. Du rapporterar till vår Servicechef och ingår i vårt Customer Care team. Som ny hos oss får du följa en genomarbetad introduktionsplan i form av internutbildningar i både Sverige, Italien och Österrike för att lära känna vår verksamhet och skapa en förståelse från grunden. Vi arbetar långsiktigt där alla är delaktiga i att driva utvecklingen av vår verksamhet och du får möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Vi är ett glatt gäng i en platt organisation med stark teamkänsla. Det är viktigt för oss att du ska trivas!
DIN PROFIL
Vi söker dig som har en teknisk bakgrund och van vid att själv söka information och hålla dig uppdaterad. Du är serviceinriktad och jobbar för att uppfylla både interna och externa kunders behov. Som person är du mån om att se till gruppens bästa och bidra till att skapa ett bra arbetsklimat, du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Du är noggrann och har enkelt för att skapa struktur i ditt arbete, du trivs med arbetsuppgifter där du får arbeta administrativt och sätta dig in i olika ritningar och system. Vidare är du en självgående person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver ditt arbete framåt.
Välkommen med din ansökan till ett utvecklande bolag med fokus på flexibilitet och service där allas insatser är lika viktiga och betydelsefulla!
KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar Salvagnini med FindMood. Du ansöker till tjänsten med CV och Personligt brev på www.findmood.se, senast 21 september. Ansvarig rekryterare är Sanna Thituson, hör gärna av dig med frågor under processens gång till sanna@findmood.se eller 070-23 63 925.
•